Selecteer een pagina

Progress Software heeft onlangs bekend gemaakt dat hun klant, Turkcell, de CRM Excellence Award heeft gewonnen in de categorie Integrated Marketing Performance. De prijs voor de campagne van Turkcell werd verstrekt door Gartner en 1to1 Media.  De prijs is gebaseerd op real-time promotion.  De campagne resulteerde in een grotere klantbeleving en een behoorlijke verlaging van klantverlies. Het real-time marketingsysteem dat hiervoor is ontworpen, werkt op het Apama Complex Event Processing (CEP)-platform van Progress Software.

De jaarlijkse CRM Excellence award wordt verstrekt aan bedrijven met de beste klantstrategie- en CRM-initiatieven. Bedrijven die geíntegreerde marketing op een vernieuwende manier inzetten en zodoende de efficiëntie en de marketingresultaten te optimaliseren, komen in aanmerking voor de categorie Integrated Marketing Performance. Turkcell past het real-time marketingsysteem toe ter verbetering van de dienstverlening, de relatie met klanten te verbeteren en klantverlies te verminderen en nieuwe klanten te winnen. Het real-time marketingsysteem biedt de mogelijkheid om marketingacties per klant te personaliseren op grond van meer dan 150 normen op gebruikspatronen en voorkeurinstellingen. Met het sterke Apama CEP-platform kan Turkcell de voorkeuren van de meer dan een miljoen abonnees elk uur analyseren en daarbij de marketingcampagne veranderen. Tegenwoordig kan een campagne binnen enkele minuten worden uitgevoerd. Door het continu beheren van de diverse marketingscenario’s wordt het succes van de marketinginspanningen meteen duidelijk en kunnen campagnes verder worden verbeterd.

Emre Sayin, Chief Consumer Business Officer bij Turkcell: “We zijn verheugd de Integrated Marketing Performance award te mogen ontvangen en blij dat het succes van ons real-time marketingsysteem wordt erkend. We zijn trots dat we onze klanten een unieke beleving en gepersonaliseerd aanbod kunnen bieden op basis van hun gebruik van het netwerk. Het Progress Apama-platform geeft ons real-time marketingsysteem de kracht om iedere klant precies op het juiste moment een passend aanbod te kunnen bieden. Vergeleken met conventionele methodes gaan klanten nu tien keer vaker in op aanbiedingen.”

Dr John Bates, chief technology officer bij Progress Software: “Geweldig dat Turkcell deze award heeft gewonnen. Het is welverdiend. Het real-time marketingsysteem maakt volledig gebruik van de meest recente informatie over patronen in klantgedrag en heeft het contact van Turkcell met klanten compleet veranderd. Met het tijdige, relevante en gepersonaliseerde aanbod bouwt Turkcell aan een sterke relatie met iedere klant.”