Archie Europe, leverancier van CRM software voor relatie beheer, verkoop en marketing, onderzoekt de mogelijkheden van het verbinden van Google Glass glasses, een hoofd gemonteerd display, aan zijn software.
Alhoewel Google Glass voornamelijk wordt gepositioneerd als een gebruiker product, ziet van Bommel, CEO van Archie Europe, het duidelijke zakelijk potentiaal voor het project, bijvoorbeeld in beveiliging en gezichtsherkenning. De zakelijke gebruikers zullen voornamelijk worden betrokken bij persoonlijke relaties.
Archie Europe onderzoekt de mogelijkheden van het Google Glass Project door na te gaan hoe de bril gebruikt kan worden om de database van Archie CRM op te zoeken. Dit zou een serieus voordeel kunnen worden bij conferenties en netwerk evenementen, waarbij het publiek gescand kan worden en interactie wordt gelimiteerd tot serieuze partijen. Door de bril en de verbinding met de CRM database, wordt de tarwe automatisch gescheiden van de koren. Tenslotte is een discussie met een leidinggevende keuzemaker belangrijker dan tijd en aandacht besteden aan de verkeerde persoon.
De bril moet tijdens de conversatie natuurlijk worden afgezet aangezien de technologie erachter een onnatuurlijke afstand kan creëren. Mensen moeten niet het gevoel hebben alsof zij door een vliegveld beveiligingsscanner gaan. Het is nog altijd belangrijk om een spontane en echte relatie te hebben. De CEO van Archie is van mening dat het is net als wanneer je een zonnebril aanhebt. “Je zet de zonnebril op wanneer de omstandigheden daarom vragen.” Voor zover hij het weet, zijn er momenteel geen andere CRM leveranciers die deze ontwikkeling onderzoeken.