Selecteer een pagina

ANVA B.V. ontstond in 1975 als een maatschappijonafhankelijk ‘automatiseringsproject’ van de NVA. In de jaren daarna groeide ANVA uit tot een zelfstandig softwarehuis dat behoort tot de drie grootste aanbieders in de branche en dat marktleider is in het volmachtsegment. ANVA signaleert bij de gebruikers van haar software een verschuiving van backoffice-ondersteuning naar frontoffice-toepassingen. Deze constatering heeft al geleid tot de ontwikkeling van het nieuwe ANVA Quantum, dit zal binnen afzienbare tijd de bestaande ANVA4- en ANVA5-applicaties gaan vervangen.
Quantum bevat onder andere een adviesmodule, waarmee de financiële dienstverlener kan voldoen aan de eisen die hem in de Wet Financieel Toezicht (WFT) worden gesteld. De noodzaak van het intermediair om nóg klantgerichter te gaan werken, heeft bij ANVA geleid tot de ontwikkeling van een volwaardige oplossing voor het structureel beheren en commercieel inzetten van klantgegevens. Dat hierbij gebruik wordt gemaakt van bestaande software, past in ANVA’s nieuwe filosofie om producten die reeds in ruime mate in de markt voorhanden zijn niet langer zélf te ontwikkelen, maar in te kopen of in samenwerking met partners aan te bieden.

ANVA heeft een half jaar geleden CRM Partners gevraagd om samen een hechte koppeling te realiseren tussen Microsoft Dynamics CRM 3.0 en ANVA. Inmiddels is het zover dat de betrokken applicaties, ANVA 45, Quantum en Microsoft Dynamics CRM 3.0 naadloos gegevens uitwisselen. Zo stelt ANVA haar klanten in staat om de CRM functionaliteit van Microsoft Dynamics CRM 3.0. volledig te gebruiken. Binnen Outlook zijn de klantgegevens direct bereikbaar. Het vastleggen van bijvoorbeeld e-mails is daarmee heel eenvoudig geworden. Met enkele klikken is een mailing campagne opgezet. Vragen van klanten kunnen binnen Microsoft Dynamics CRM snel worden beantwoord. Een aantal klanten van ANVA heeft zich reeds gemeld om met Microsoft Dynamics CRM 3.0 aan de slag te gaan. De twee partners, ANVA en CRM Partners, zijn er klaar voor.