De gemeente Hof van Twente heeft onlangs een contract met Perfectview getekend voor de levering en invoering van een klantcontactsysteem (CRM). De softwareleverancier uit Den Bosch won de aanbesteding die de Twentse gemeente uitschreef. Het systeem dient de gemeente te helpen bij de registratie van klantcontacten en de afhandeling van vragen van burgers en ondernemers. Hof van Twenteis al een hele tijd bezig met een programma ter verbetering van de gemeentelijke dienstverlening.
De gemeente Hof van Twente bestaat uit de kern Goor, Delden, Markelo, Bentelo, Diepenheim en Hengevelde. Al een hele poos is het project ‘Hof van Twente geeft Antwoord’ gaande, met als doel de dienstverlening en achterliggende bedrijfsvoering te verhogen. Een van de doelpunten is het uitbreiden van de frontoffice tot een zogenaamde klantcontactcentrum (kcc). Medewerkers van zo’n centrum moeten dan beschikken over een goede informatievoorziening om klantgegevens snel te kunnen raadplegen en intern documenten digitaal door te sturen. De software van Perfectview is gebaseerd op Microsoft-technologie. Het bedrijf richt het relatiebeheer en contactmanagement in met een Dynamics CRM-oplossing. Hiermee zijn klantcontacten met burgers en ondernemers te registreren en af te handelen.