Selecteer een pagina

Deze CRM-review gaat over Exact Synergy Enterprise

Zoho CRM is gevestigd in Pleasanton. De CRM-categorie, waartoe dit CRM-bedrijf behoort, is de strategische oplossing, oftewel de Cloud en de subcategorie is contactmanager. Het gaat hier om een kleine onderneming.

Over Zoho CRM

Zoho.com biedt een uitgebreide suite van award-winnende online bedrijfsproductiviteitsamenwerkingsapplicaties aan. Klanten gebruiken de applicaties van Zoho om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren, informatie te beheren en productiever te zijn wanneer zij binnen of buiten het bedrijf zijn, zonder zich druk te hoeven maken over dure of verouderde software.

Zoho heeft vanaf het begin tot nu meer dan 25 online applicaties gelanceerd – van CRM tot Mail, kantoorpakketten, webconferenties, invoicing en meer. Zoho heeft verschillende awards in ontvangst mogen nemen, waaronder een InfoWorld 2009 “product van het jaar award”, een 2008 PC World “25 Meest Innovatieve Producten Award” en een 2007 TechCrunch “Beste Onderneming Starttraject.”

Zoho.com is een afdeling van de Zoho Corporation, een privé en winstgevend bedrijf met kantoren in Californië, Yokohama, Chennai, Beijing en Austin. Zoho Corporation lenigt de technologienoden van meer dan 6 miljoen klanten in de gehele wereld.

Over het product

Genereer verkopen en niet werk

Zoho CRM zorgt voor de vrijheid om te doen waar bedrijven het beste in zijn: verkopen. Taken automatiseren, werkprocessen verbeteren en zich concentreren op het ontwikkelen en aanvaarden van mogelijkheden.

Leads van de website binnenhalen

Maak kijkers tot potentiële klanten. Breng bezoekersdata naadloos over van de website naar het CRM-systeem. Publiceer spamvrije formulieren en maak tijd- en contextgevoelige contactstrategieën.

Verbeter de werkprocessen

Schrijf de regels van je eigen bedrijf, vereenvoudig en stroomlijn de verkoopprocessen aan de hand van unieke bedrijfsbehoeften en koppel potentiële klanten automatisch aan de medewerkers die hen het beste kunnen helpen.

Real-time in de echte wereld

De kanstraceringstool van Zoho CRM geeft bedrijven een actuele, uitgebreide weergave van alle verkoopactiviteiten. Bedrijven moeten weten waar de klant zit in de verkoopcyclus, de grootte van de overeenkomst, de contactgeschiedenis en zelfs de concurrenteninformatie kennen om effectievere berichtgeving te creëren. Dynamische rapportagedashboards zorgen voor een gemakkelijke, accurate weergave van alles wat gebeurt.

Daarna moet het een en ander worden geïdentificeerd door zich te richten op inactieve, potentiële klanten om te kijken wat er daar aan de hand is. Gebruik de verkregen kennis om verkoopinspanningen te verfijnen en te verbeteren. Ten slotte moet de data van de kanstraceringstool van Zoho CRM worden gelinkt om effectieve verkooptargets te stellen, verbetering te traceren en hulpmiddelen te verdelen om doelen te bereiken.

Zaken meteen weten

Bedrijven moeten weten wat er gaande is wanneer zij klanten bellen. Door gebruik te maken van de Business Card View van Zoho CRM krijgen klanten een gedetailleerde weergave van alle relevante klanteninformatie. Ze hoeven niet te scrollen of te zoeken. De Notitiesectie laat ook de tijd en content van oudere conversaties zien, zodat elk gesprek persoonlijker en productiever gemaakt kan worden.

Met MailMagnet wordt onoverzichtelijke e-mailinformatie verminderd en kunnen bedrijven zich concentreren op wat belangrijk is. Hierdoor blijven klantenmails in het CRM-systeem.

Met Mail Merge worden op eenvoudige wijze bulkdocumenten gecreëerd in zowel aangepaste als standaardsjablonen.

Met Document Library organiseren en delen bedrijven de nieuwste marketinginformatie met verkopers.

Sociale CRM

Wat is de nieuwste informatie van potentiële en bestaande klanten? Laten zij je dat zeggen. Koppel hun LinkedIn, Facebook en Twitter-profielen aan het Zoho CRM-systeem. Hierbij kunnen bedrijven ook profielen koppelen aan contacten of potentiële klanten. De mogelijkheid om uitnodigingen te versturen om een verbinding met klanten te maken, updates te bekijken en commentaar te delen bestaat ook.

CRM buiten het werk

Blijf verbonden en up-to-date ongeacht waar je naartoe gaat. De Mobiele Editie van Zoho CRM geeft gebruikers meteen toegang tot klanteninformatie en verkoopactiviteiten op hun iPad, BlackBerry, Android en iPhone-apparaten.

CRM voor Google Applicaties

Zoho CRM werkt naadloos met Google Apps, wat gemakkelijke samenwerking en communicatie in het delen van informatie bewerkstelligt. Ongeacht of het nu om Google e-mail, documenten, contacten, kalender of taken gaat; alles is goed verbonden met de CRM-account.