Selecteer een pagina

Op de vraag of je liever een Cloud CRM platform of een Cloud CRM product kiest, is het antwoord dat je beide nodig hebt. Grote bedrijven met diverse behoeften, hebben in feite een complete CRM applicatie nodig met een veelzijdige gereedschapskist en een solide platform. Maar niet iedereen heeft een grote onderneming en zelfs in die onderneming kunnen er genoeg redenen zijn om gescheiden CRM exemplaren te hebben – bijvoorbeeld in bedrijfsontwikkeling of human resources.

Jouw keuzes zijn moeilijker geworden aangezien CRM verkopers OEM relaties hebben met verkopers die enorm aangepaste verticale oplossingen bouwen op het cloud platform. Terwijl deze oplossingen veel waarde toevoegen met functionaliteiten, zijn deze OEM producten veel minder flexibel dan de vanille CRM applicatie. Soms kan de toegevoegde waarde van OEM’s het nut van de originele platform functionaliteiten werkelijk beperken.

Dus hier volgen enkele richtlijnen bij het maken van keuzes. Let wel, er is in dit artikel slechts als voorbeeld gebruik gemaakt van de derde partij applicaties van Salesforce.com. Dit artikel is niet geschreven om een specifiek product aan te raden of te bekritiseren.

Als je slechts een serie op zichzelf staande functionaliteiten wilt, zijn OEM producten vaak van uitstekende waarde. OEM’s ontnemen sommigen van de standaard functionaliteiten van het salesforce CRM systeem en vervangen die met de eigen functionaliteit van OEM’s. Als OEM goed werk heeft verricht, kan hun functionaliteit veel beter voldoen aan de behoeften dan een “vanille” CRM systeem. Als ze heel goed werk hebben verricht, is de UI gestroomlijnd en veel afval is verwijderd, wat gebruikersacceptatie versnelt. Het beste is dat het OEM product voor dezelfde prijs kan worden verkocht als de (onderneming) versie van het vanille CRM systeem met volledige functionaliteiten.

Het klinkt als een goede deal, maar er zijn ook enkele problemen, maar er zijn natuurlijk ook alternatieven.