Selecteer een pagina

Waar andere organisaties terughoudend zijn ten tijde van deze crisis, investeert Dijkstra Voermans Advocatuur en Notariaat juist in CRM. Het kantoor – met vestigingen in Eindhoven, Rotterdam en Utrecht – wil door middel van cross selling haar clienten nog beter van dienst kunnen zijn en wil dit met behulp van ContactManager gaan realiseren.

CRM is belangrijk voor de verdere professionalisering van een moderne dienstverlenende organisatie. In deze organisaties draait het om het beheren en optimaliseren van interacties met contacten. Dit begint met een accurate gecentraliseerde contactendatabase, die het mogelijk maakt om efficiënt gebruik te maken van contactgegevens. Voor Dijkstra Voermans aanleiding een zoektocht te starten naar een ervaren gesprekspartner die een pragmatische oplossing kan bieden voor dit vraagstuk. Na een uitgebreid selectietraject resteerden de pakketen Microsoft CRM4Legal van Client Profiles en Epona’s ContactManager. Tijdens het maken van de uiteindelijke keuze werd het volgens kantoordirecteur Kees Branderhorst duidelijk dat vooral de eenvoud van het te kiezen pakket van belang zou zijn. Door een online koppeling met de bedrijfsgegevensdatabase van de Kamer van Koophandel en de wereldwijde postcodedatabase wordt de invoer en controle van contactgegevens in ContactManager versneld en de datakwaliteit en integriteit gewaarborgd. Waar de professional zich ook bevindt, hij heeft altijd de beschikking over correcte contactgegevens, eenvoudig en efficiënt in het gebruik door de naadloze integratie met Microsoft Word, Microsoft Outlook en de verschillende mobiele apparaten zoals de BlackBerry, iPhone en Windows Mobile. De natuurlijke afstemming van de werking van ContactManager op de dagelijkse praktijk van juristen en de mogelijkheid om direct te kunnen samenwerken met de makers van het systeem gaven uiteindelijk voor Branderhorst de doorslag. “Door de invoering van ContactManager kunnen we werken met relevante en betrouwbare content. Dat verbetert de communicatie en marketingcampagnes gericht op specifieke doelgroepen. Ook ontstaan op termijn mogelijkheden voor business development en het versterken van de cliëntenbinding.” zegt Branderhorst aanvullend. “In Epona hebben wij de juiste sparringpartner gevonden. Wij zien vol vertrouwen een succesvolle invoering van ContactManager tegemoet.”

Marjan Hermkes-van Ham van Epona: “Het getuigt van visie om deze economische crisis als kans te zien. Kantoren moeten wennen aan een markt met veel meer concurrentie en cliënten zijn meer dan ooit bereid te ‘shoppen’. Relatiebeheer is op dit moment een magisch sleutelwoord dat het verschil kan maken tussen het slagen en falen van een kantoor in het pareren van de huidige malaise. Dijkstra Voermans erkent dit belang en maakt de juiste keuze op het juiste moment. ContactManager is ontworpen in samenwerking met juristen en marketingafdelingen van top 10 Nederlandse advocatenkantoren, waardoor het perfect voorziet in de behoefte van professionals die werkzaam zijn binnen informatie- en kennisintensieve organisaties.