De internet drogisterij, Drogisterij.net, zal zijn e-mailcampagnes met het e-mail marketingplatform Clang van E-village, softwareleverancier, versturen. Nieuwsbrieven met relevante dynamische content, die persoonlijk zijn gemaakt, moeten helpen met de verwezenlijking van het doel van de online winkel, namelijk binnen een jaar een omzetstijging van dertig procent behalen.
De online drogisterij, Drogisterij.net, wil relevantere nieuwsbrieven op de juiste tijd versturen aan hun vaste klanten. Dit willen zij doen met de keuze voor het e-mail marketingplatform Clang e-mail marktetingsoftware voor de specialisten van de softwareleverancier E-Village. De online winkel wil de conversieratio omhoog brengen, door met de software klanttyperende aanbiedingen te versturen.
De marketing manager van Drogisterij.net, Jaap Willem van de Plasse, vertelt het volgende over de keuze voor E-village: “E-mailmarketing maakt tot twintig procent deel uit van onze totale winstmarge. Door relevantere en persoonsgebonden e-mails te versturen willen wij die omzet nog meer ophoog brengen. Wij streven naar een dertig procent stijging van de omzet binnen een jaar.”
Drogisterij.net heeft voor E-village gekozen omdat die softwareleverancier gebruiksvriendelijk is en technische mogelijkheden biedt. Volgens de online drogist, kan de software ook zorgen voor een verhoging van de conversie in de toekomst, omdat de e-mails bijvoorbeeld ook op mobiele toestellen geopend kunnen worden.