Selecteer een pagina

Uit mediaonderzoek van Coachview.net Cursusadministratie Software blijkt dat, ondanks de nieuwe mediatrend Twitter,  de eenvoudige (digitale) nieuwsbrief onder de ontvangers nog steeds op nummer één staat wat betreft nieuwsvergaring uit de ICT-branche.

E-mailnieuwsbrieven

Via het mediaonderzoek wat gehouden is onder een groot deel van het klantenbestand, was de wens van Coachview.net Cursusadministratie Software om meer inzicht krijgen in het mediagebruik van hun klanten en relaties. Berichten over wetgeving, branche gerelateerde informatie, nieuwe releases en tips en trucs worden graag gelezen. Opmerkelijk is ook de gemiddelde tijdsduur die men besteedt aan het lezen van online nieuwsberichten. Maar liefst 38,29 minuten per week.Uit het onderzoek is ook naar voren gekomen dat e-mailnieuwsbrieven boven nieuwsbrieven per post geprefereerd worden en dat ze deze bij voorkeur één keer in de maand willen ontvangen.

Andere kanalen

Een tweede groep ontvangt de nieuwsbrief liever via post. Het nieuws is dan meer uitgediept, en je hebt de mogelijkheid deze ook te lezen op plekken waar geen computer beschikbaar is. Ook blijkt er meer tijd voor vrijgemaakt te worden wanneer het een gedrukte nieuwsbrief betreft.