Selecteer een pagina

Efficy Nederland BV heeft, ondanks de financiële crisis, een flinke groei gerealiseerd. Na eerder een goed jaar in 2008 boekte de Utrechtse leverancier van CRM software een groei van ruim 20% in de periode januari 2009 tot december 2009. En ook in december verwacht Efficy nog een stijging.

Drukke decembermaand

Traditioneel is de decembermaand voor Efficy Nederland een drukke maand. De eerste twee weken van december 2009 verwelkomde het bedrijf al een aantal nieuwe klanten. Hieronder Westcon Security. Zij kozen voor Efficy vanwege de flexibiliteit en het gebruiksgemak van de relatiebeheersoftware. Eerder dit jaar werden onder andere Monuta, Océ en Riagg Maastricht aan de klantenkring van Efficy Nederland toegevoegd.

Groei

Erik Stolk, directeur van Efficy Nederland BV, is tevreden met de groei: “Na de lancering van Efficy CRM in Nederland (2006), zijn we hard op weg naar onze 500e klant. Gebruik makende van nieuwe technieken en de focus op de top 500 bedrijven verwachten we in 2010 een minstens even grote groei. Daarbij komt dat veel bedrijven steeds meer inzien dat CRM de toekomst heeft en een flinke financiële en tijdsbesparing oplevert.”

Meer dan relatiebeheer

CRM is hot. Steeds meer zien grote (zakelijke) dienstverleners het belang in van CRM. En CRM is meer dan alleen relatiebeheer: het moet marketingcampagnes kunnen monitoren, e-mailings versturen (en opvolgen) en overzichtelijke verkooprapportages maken. Slechts weinig CRM pakketten voldoen hieraan en bieden voldoende gebruiksgemak. Efficy Nederland biedt haar CRM software als een webdienst (Software as a Service, SaaS). Verwacht wordt dat de omzet van SaaS CRM binnen nu en vier jaar verdubbeld. Momenteel ligt het marktaandeel van SaaS CRM op bijna 25%.

Gebruiksgemak

Gebruiksgemak en een gebruiksvriendelijke interface zijn belangrijk bij CRM. Hoe groter de acceptatie, hoe meer (tevreden) gebruikers. En dat is belangrijk bij de invoering en de keuze voor een CRM pakket. Angélique Barèl, Relatiebeheerder bij Monuta Uitvaartverzekering, over het gebruiksgemak: “De interface van Efficy is te vergelijken met Jip en Janneke: eenvoud staat centraal. Het taalgebruik in de software is in begrijpelijk Nederlands en er wordt gewerkt met duidelijke iconen voor verschillende modules. Waar je mail verwacht zie je een envelopje en voor de helpdesk zie je een EHBO koffertje.” De relatiebeheerders van Monuta werken met het CRM pakket van Efficy.