Birasoft is een Indisch IT bedrijf dat de diensten van CK Birla Groep aanbiedt. Dit softwarebedrijf liet kortgeleden weten dat het CRM leverancier EnablePath heeft overgenomen. Het bedrag van deze CRM deal werd niet prijsgegeven. Birlasoft gaf aan dat de aankoop het bedrijf zal helpen om wereldwijde softwarebedrijven te beconcurreren door strategische en technische consulting aan te bieden op het gebied van cloudmigratie en –integratie.
Het CRM bedrijf EnablePath werd in 2006 opgericht en biedt strategisch en technisch advies aan bedrijven die willen overstappen naar de cloud. Deze CRM leverancier helpt haar klanten met Salesforce implementaties en om te navigeren in het grote ecosysteem aan applicaties en toevoegingen op het softwareplatform.
EnablePath CRM adviseert bedrijven op het gebied van klantrelatiemanagement (CRM), klantervaringmanagement, bedrijfsprocessen, infrastructuur en software die nodig is om de functies breder te ondersteunen. Het CRM bedrijf gaf aan jaarlijks met 65% te groeien en meer dan 800 klanten te hebben waaronder Nexant, Volvo en zelfs Burger King.
Amita Birla, chairman van Birlasoft: “Er is een significante verbetering geweest in de CRM technologiewereld met nieuwe CRM software die beschikbaar is om bedrijven vooruit te brengen in de snel veranderende marktomgeving. Zelfs bij de CK Birla Groep bedrijven zien we de behoefte aan kostenoptimalisering, snellere time to market, verbeterde naverkoopdiensten en verbeterde analyse voor planning en uitvoering. Deze inzichten geven de CRM softwareafdeling van Birlasoft een voorsprong in het identificeren van de trends die populair zullen worden. Ik hecht veel waarde aan het oplossingsportfolio, klantbetrokkenheidsmodel en de inkoop- en uitgestippelde softwarestrategie.”
Veel van de adviserende diensten van Birlasoft zijn gericht op ERP en IT diensten voor naverkoopprocessen, maar de CEO van EnablePath Preeti Das gaf aan dat de aankoop een grote verschuiving zal betekenen richting het concentreren op de klantrelatie en klantervaring.
Das: “Verbeterde klantervaring met snelheid en voorspelbaarheid is een gekozen pad voor Birlasoft. De CRM aankoop brengt sterkere oplossingsmogelijkheden, kanaalmanagementexpertise en uitstekende consultingervaring bijeen. Door dit toe te voegen zal Birlasoft in staat zijn om strategische aankopen te blijven doen die het bedrijf de mogelijkheid bieden om nog gespecialiseerdere consultingdiensten aan te bieden.”