Dankzij mobiel breedband, zijn een steeds groter aantal mensen en apparaten aangesloten. Dit fenomeen geeft meer mogelijkheden voor exploitanten, maar betekent ook dat ze moeten zoeken naar nieuwe manieren om zich te onderscheiden en loyaliteit te bouwen met hun gebruikers door middel van een hogere kwaliteit en meer gepersonaliseerde customer experience. Om aan deze behoefte te voldoen, heeft Ericsson een nieuw product met de naam Ericsson Telecom CRM, waarbij customer relationship management (CRM) en facturatie integreert.
De lancering is het resultaat van de strategische alliantie tussen Ericsson en Microsoft, die onlangs werd aangekondigd op het Mobile World Congress
Ericsson Telecom CRM helpt bedrijven de klanttevredenheid te vergroten – met name op het gebied van sales en customer care – door vermindering van het aantal en de toename van de interactie met de klant. Het product maakt naadloos waardevolle facturerings-en abonneegegevens en functionaliteit in een gebruiksvriendelijke omgeving. Dit helpt bedrijven om efficiënter in te spelen op de behoeften van de klanten die support calls plaatsen, waardoor de opex wordt verminderd.
Ralf Guckert, Hoofd van Solution Area BSS bij Ericsson, zegt: “De integratie van factuur-en CRM-systemen is een gemeenschappelijk IT-doelstelling voor veel exploitanten. Maar het is ook duidelijk dat chief information officers onder druk staan om systeemintegratie kosten te verlagen. Ik ben echt enthousiast over de lancering van Telecom CRM, omdat het voorziet in de behoefte dat er zo veel exploitanten hebben voor een zeer intuïtieve, telecom-specifieke CRM-systeem dat is geïntegreerd met facturering.
Dennis Michalis, General Manager, Microsoft Dynamics CRM, zegt: “Operators worden geconfronteerd met ongekende verandering in de manier waarop hun klanten zaken willen doen, en de mogelijkheid om uitstekende klantenservice te bieden kan het verschil maken bij het aantrekken en behouden van klanten. Door het combineren van hun diepe kennis van de industrie met de flexibiliteit en de waarde die door de vertrouwde, intelligente en verbonden ervaringen van Microsoft Dynamics CRM, kunnen Ericsson nu een betere oplossing om operators te helpen concurrerend te blijven in de huidige economie.”
De lancering is het resultaat van de strategische alliantie tussen Ericsson en Microsoft, die werd aangekondigd op het Mobile World Congress