ERP leverancier SAP AG heeft recentelijk aangekondigd dat zij is benoemd tot de algemene marktleider in de wereldwijde klantrelatie management (CRM) markt. Volgens de Gartner, Inc. rapportage “Market Share Snapshot: CRM Software, 2011,” bleef SAP nummer één met 19,3 procent van de totale CRM markt gebaseerd op de inkomsten voor 2011, wat een groei van 16,3 procent aanduidt vergeleken met 2010.
Anthony Leaper, senior vice president en algemene manager van Line-of-Business Klantoplossingen bij SAP, zei: “We geloven dat de rapportage een testament is aan onze succesvolle missie om bedrijven beter te laten draaien, slimmer te verkopen, beter te dienen en doelgericht te handelen. Bij de kern van elke spelveranderende strategie bestaat de mogelijkheid om klantervaringen te bieden die een verschil uitmaken. SAP leidt de markt met een oplossingensuite die bedrijven uitrusten met de mogelijkheden om hun beloften aan hun klanten na te komen en hun aanpak te veranderen.”
Een deel van de SAP Business Suite Software, de SAP Klantrelatie Management (SAP CRM) applicatie stelt bedrijven in staat om uitstekende klantervaringen te leveren en om de effectiviteit van elke klantinteractie via verkoop, marketing, dienst, financiën, toeleveringsketen, logistiek, productie en human resources te maximaliseren . De rapportage van Gartner gaf ook het volgende aan: “Hete gebieden voor CRM investeringen die in toenemende mate hebben geleid tot steeds meer aankopen, zijn web analyses, mobiliteit, e-commerce en sociale media en technologieën.” In het afgelopen jaar is SAP doorgegaan om globale bedrijven te helpen om hun klantervaring managementstrategie te verbeteren door het gebruik van innovatieve software oplossingen, waaronder mobiele, sociale en “grote data” te benutten.