Selecteer een pagina

Infor, bedrijfssoftwareleverancier, maakte in mei bekend dat een spannend boekjaar ten einde was gekomen. Aan de hand van de voorlopige financiële resultaten kijkt de softwareleverancier uit naar een stijging van 10 procent in het laatste kwartaal. De opbrengsten van de software zullen afkomstig zijn van licenties en abonnementen. Deze berekening van Infor is gemaakt volgens de Non-GAAP-boekhoudmethode. De berekende percentages van de Inforsoftware zijn afkomstig uit autonome groei en productinvesteringen.

In het vierde kwartaal van het afgelopen boekjaar introduceerde de softwareleverancier ook Infor 10x en het innovatieve samenwerkingsplatform Infor Ming.le. Daarnaast bezochten meer deelnemers dan ooit de jaarlijkse conferentie van Infor, Inforum.

Stephan Scholl, een van de Infor presidenten: “Infor groeit sneller dan de concurrentie omdat de markt, juist op het moment dat wij nieuwe innovaties bieden, smacht naar andere mogelijkheden op het gebied van enterprisesoftware. De corebusiness applicationsmarkt stagneert en was achtergesteld. Wij streven ernaar dat te veranderen.”

Productvernieuwingen

Infor heeft als strategie om zich meer te concentreren op vernieuwingen. In het afgelopen boekjaar  besteedde Infor meer dan 350 miljoen dollar aan R&D. Ook ontwikkelt de softwareleverancier meer dan 300 nieuwe producten en 11000 nieuwe mogelijkheden. Dit markeert een toename van ongeveer 150 om 100 procent, vergeleken met het afgelopen jaar.

Duncan Angove, een president van Infor: “Infor heeft de laatste 18 maanden meer nieuwe producten en verbeteringen geïntroduceerd dan in de afgelopen vijf jaar samen. Dit buigpunt in marktaandeelwinsten voor Infor is een direct gevolg van meer dan 2 jaar investeren, innoveren en snel reageren. Onze consistente focus op branchespecifieke applicaties en samenwerking met klanten bieden belangrijke voordelen. Onze klanten doen afstand van maatwerk en legacy-applicaties die geen gelijke tred hebben gehouden met de snelle veranderingen in de bedrijfsvoering.”

Een van de vele producten die in 2013 door Infor werd geïntroduceerd is Infor 10x dat sociale, mobiele-, analyse- en cloudfunctionaliteiten met zich meebrengt. Dit softwareprogramma brengt alle belangrijke oplossingen van Infor bijeen om bedrijfssoftware flexibeler en sneller te maken, zodat deze gemakkelijker gebruikt kan worden.

De softwareleverancier bracht ook Infor Ming.le op de markt. Infor Ming.le is een sociaal samenwerkingsplatform dat zorgt voor drastische veranderingen in de manier waarop werknemers gebruik maken van software en de gebruiksvriendelijkheid van de software. Anders dan tegenwoordig het geval is bij sociale platformen is Infor Ming.le geïntegreerd in belangrijke systemen, waaronder ERP en menselijkkapitaalmanagement (HCM). Werknemers van diverse afdelingen kunnen met de software van Info gemakkelijk en automatisch documenten, activa, machines, processen en mensen volgen zodat de werkzaamheden sneller en gemakkelijker kunnen worden verricht.

Peter Goldmacher van Cowen & Company zei over Infor Ming.le: “Wij geloven dat Infor met het juiste product op het juiste moment de markt betreedt.”

Verschillende bedrijven kiezen voor Infor. Enkele van deze bedrijven zijn BMW, Adidas, Fairmont Hotels, Intel, SABMiller, Time Warner Cable, Woolworths, Cigna Health, Flextronics, Saudi Aramco, Publix Supermarkets en HCA Healthcare.

Infor is in zeven landen op vier continenten geïmplementeerd bij DAB group. Enrico Pana, Groeps IT-manager van DAB group: “Ondanks dat ons moederbedrijf een ander ERP-systeem gebruikt, koos de DAB group voor Infor omdat zij ons konden voorzien van betere productie- en salesfunctionaliteiten en snellere implementatie tegen een lagere TCO (total cost of ownership). Het implementeren van een ERP die complexiteiten van een multinational beheert in korter dan een jaar is opmerkelijk; speed is niet alleen een marketingterm, maar een echte waarde bij Infor.”