Onlangs heeft Noordwijk , na een Europese aanbesteding, gekozen voor een front- en midofficesuite van Decos, PinkRoccade en SIMgroep. Tijdens de aanbesteding werd gebruik gemaakt van een extern adviseur van M&I/Argitek, het adviesbureau van prof. Dr. Ir. Wouter Keller.
De VNG-commissie Gemeentelijke dienstverlening streefde naar het inrichten van een klantcontactcentrum (KCC) bij elke gemeente als centrale ingang voor vragen van bedrijven en burgers. Om te voldoen aan deze eis heeft Noordwijk elektronische dienstverlening hoog in het vaandel staan en voerde daarom een front- en midofficesuite in.
“Wij hebben gekozen voor ondersteuning door M&I/Argitek onder meer vanwege de korte doorlooptijd van de Flitsaanbesteding. Op grond van de economisch meest voordelige inschrijving hebben wij vervolgens gekozen voor de aanbieding van PinkRoccade Local Government, SIMgroep en Decos. Vooral het feit dat de drie samenwerkende partijen een volledig werkende oplossing konden demonstreren op basis van SaaS en ASP, gaf ons veel vertrouwen”, zegt René van der Zwan, beleidsmedewerker Informatievoorziening bij de gemeente Noordwijk.
Uitgangspunt voor de inrichting van de front- en midofficesuite bij de gemeente Noordwijk is het zaakgericht werken. Daarbij beheert Noordwijk alle zaakgerelateerde informatie gemeente breed middels een centraal zaaksysteem. Daarnaast is de front- en midofficesuite de basis voor projecten voor wat betreft webintake en het creëren van een KCC. “Bij de aanbesteding hebben we zaakgericht werken niet ingezet als doel op zich, maar als middel om een optimale, efficiënte bedrijfsvoering te realiseren. Door gebruik te maken van de bestaande IT-voorzieningen bij de gemeente Noordwijk en daarop voort te bouwen, was er geen extra maatwerk nodig. Doordat de producten van PinkRoccade Local Government ontwikkeld zijn op basis van open standaarden, zijn ze goed inpasbaar in de bestaande infrastructuur van de gemeente Noordwijk”, zegt Hans Bijlsma, commercieel directeur van PinkRoccade Local Government.