Zoals bij veel moderne media wordt het nieuws meestal eerst op de website gepubliceerd en wordt het blad vooral benut voor de verdieping. Een goede website kan veel meer betekenen voor een titel dan alleen het nieuws brengen. Met uitgeverij Aristo vernieuwden we recentelijk de websites van een drietal vakbladen voor respectievelijk bakkers en vis- en vleessector. De vernieuwde websites bieden de redacties extra mogelijkheden om de lezers te bedienen zoals een adressengids, prijsvragen, een Google Maps kaart met de locaties van partners erop, en een nieuwsbrief.
Onlangs ontwierp Fullmoon het redesign van een ander vakblad, het Pharmaceutisch Weekblad. In dit vakblad voor apothekers voorziet de website onder andere in de mogelijkheid om dossiers te vormen, bestaande uit nieuwsberichten, achtergrondartikelen en lezersreacties. Lezers kunnen vanaf nu reacties plaatsen op de website, tips geven en opiniestukken schrijven.
Bij het design van deze vier websites was de huisstijl het uitgangspunt, en niet het blad. Communicatie is eindeloos en dat geldt zeker voor vakbladen. Mogelijkheden voor de toekomst zijn onder meer een RSS feed om het nieuws via een RSS reader te kunnen volgen en de mogelijkheid om content van de site te delen op sociale netwerken als Twitter en Facebook.