Onlangsis Rypple overgenomen door crm-aanbieder Salesforce.com, leverancier van human resource software en social performance management. Met deze overname heeft Salesforce.com een stap gezet in de human capital management (hcm).
Facebook is een gebruiker van Rypple en inmiddels ook gebruiker van de Sales Cloud2-software van Salesforce.com.
Salesforce.com heeft Rypple omgebouwd tot Successforce. Deze naamsverandering is het begin van de overname van SuccessFactors door SAP. SuccessFactors is leverancier van programmatuur voor het beheer van human resources (hr) en wordt als webdienst geleverd.
Deze divisie wordt geleid door voormalig SAP- en Oracle-manager John Wookey. Hij heeft veel ervaring op het gebied van software as a service (SaaS). Marc Benioff, ceo van Salesforce.com, zegt dat Rypple een beter werkt om medewerkers in een sociale wereld te werven en managen.
Facebook gebruikt Rypple als performance management-oplossing, waarmee de productiviteit van medewerkers kan worden gemeten. Zowel medewerkers als managers kunnen commentaar leveren op de resultaten.
Spotify
Rypple is in 2008 opgericht. Middels Rypple kunnen teams prioriteiten delen en krijgen zij coaching, feedback en erkenning zodat zij hun doelstellingen kunnen halen. Bedrijven, zoals Facebook, Gilt Groupe en Spotify, gebruiken Rypples social performance app. Deze app werkt op basis van gedragswetenschap en richt zich op datgene wat mensen daadwerkelijk raakt in hun werk, zegt Salesforce.com.
Model Metrics, Assistly, Radian6
Met de overname van Rypple, streeft Salesforce ernaar om zich sterker te profileren voor sociale, mobiele en cloud computing oplossingen. Speciaal daarvoor kocht Salesforce onlangs het bedrijf Model Metrics, dat social cloud consulting en mobiele diensten biedt. Eerder werd Assistly overgenomen, dat oplossingen biedt voor organisaties met helpdeskdiensten en klantenservice. Eerder in het jaar kocht Salesforce.com Radian6, dat social media analysesoftware levert.