De website van de Helpdesk Water is onlangs vernieuwd zowel op het vlak van vormgeving als techniek. Voor de vormgeving is aangesloten bij de Rijkshuisstijl. Technisch is het platform gemigreerd naar de nieuwe implementatietechniek van IPROX4.
De Helpdesk Water is gehuisvest bij de RWS Waterdienst. De helpdesk richt zich op het ontsluiten van kennis die aanwezig is binnen de werkvelden waterbeleid en waterbeheer in de breedste zin. Hierbij wordt intensief samengewerkt met diverse organisatie onderdelen zowel binnen Rijkswaterstaat als daar buiten.
IPROX-sharing voor Handboek Water
IPROX-sharing maakt het mogelijk content tussen verschillende IPROX-omgevingen uit te wisselen. Voor het Handboek Water wordt deze methodiek ingezet. De content van het Handboek Water wordt beheerd binnen de redactie omgeving van de InfoMil. Bij publicatie wordt deze ook beschikbaar gesteld aan de database van Helpdesk Water. Het Handboek Water kan op deze manier met eenmalig onderhoud ontsloten worden op meerdere websites.