Infor, Enterprise resource planning (erp) softwareleverancier, kondigde recentelijk Infor Everywhere aan. Deze integratie van de software is tussen de erp-software van Infor en de klantrelatie management (crm) software van softwareleverancier salesforce.com. Organisaties moeten hierdoor een beter zicht kunnen krijgen op hun klanten. Tijdens Inforum, het gebruikersevenement in Denver, vertelde Mike Bristol, werkzaam bij Infor als productmanager crm, meer over deze nieuwe oplossing.
Inforce Everywhere is een van de nieuwe oplossingen van erp softwareleverancier Infor. Dit bedrijf werkt samen met klantrelatie managemen (crm) speler Salesforce.com en heeft een oplossing ontwikkeld die erp-gegevens en crm-gegevens kan verbinden. Daardoor kunnen organisaties een totaal beeld van hun klanten krijgen.
Mike Bristol, productiemanager crm bij Infor, is van mening dat Inforce Everyware een groot probleem oplost voor bedrijven. Hij zei: “Salesmanagers of marketingmanagers kunnen nooit een compleet beeld van de klant krijgen met alleen de crm-gegevens. Tijdens gesprekken moet er vaak gezocht worden naar data van wat die klant bijvoorbeeld gekocht heeft, hoe vaak hij iets bij je koopt en hoeveel geld hij uitgeeft. Met dit soort gegevens kun je goed zien hoe de relatie met een klant is. We merkten in gesprekken met klanten dat velen die combinatie misten.”
Een totaal beeld van de klant
Zodat bedrijven een totaal beeld van hun consumenten kunnen krijgen, besloot Infor een samenwerking aan te gaan met crm-softwareleverancier salesforce.com. Een eenwording tussen hun crm-solutie en het erp-systeem van Infor via hun middleware platform ION, dat Inforce Everywhere heet, dient om gebruikers de mogelijkheid te bieden om zowel frontoffice als backoffice gegevens van klanten via één platform in te zien.
Bristol vertelde het volgende over de integratie: “Inforce Everywhere is niet een simpele integratie tussen de crm-oplossing van salesforce.com en de erp-oplossing van Infor. Het was nog niet mogelijk om verschillende handelingen zoals het invoeren van orders of facturen direct via de crm-oplossing in de erp-oplossing te zetten. We hebben veel nieuwe functionaliteiten moeten bouwen die mogelijk konden maken wat wij wilden.”
Salesforce.com werd al gauw gekozen. Bristol zei: “We hadden drie keuzes, we konden zelf een nieuwe oplossing ontwikkelen en dan concurreren met de andere grote jongens op crm-gebied, we konden een bedrijf overnemen of we konden samenwerken met salesforce.com. We kozen voor de laatste optie en daar zijn we heel tevreden mee.”
Concentreren op de klant en niet de informatie
Volgens Bristol heeft de oplossing voor drie partijen binnen bedrijven voordelen. Hij zei: ““Ten eerste de salesmedewerkers van een bedrijf. Zij hoeven zich tijdens een gesprek met de klant niet meer druk te maken over de informatie die ze nodig hebben. Er hoeven geen telefoontjes meer gepleegd te worden om informatie te achterhalen, want alles is vindbaar op hun mobiele apparaat via Inforce Everyhwere. Ook marketingmedewerkers kunnen door alle informatie uit de erp-oplossing gerichter campagnes opzetten, want ze moeten precies kunnen zien wat de betreffende klant de vorige keer heeft gekocht, of juist niet wilde kopen.”
Volgens Bristol moet als laatste, ook de backoffice effectiever kunnen werken, want die gebruikers moeten het verloop van de verkoop via de frontoffice kunnen zien. Bristol vindt dat ze hierdoor bijvoorbeeld hun voorraden kunnen afstemmen op de verschillende campagnes. Dat zou moeten zorgen voor een betere aansluiting van vraag en aanbod.
De oplossing is tevens mobiel te verkrijgen, want de softwareleverancier vond het belangrijk dat organisaties op alle plaatsen en vooral terwijl zij praten met de klant, toegang moeten hebben tot de beschikbare crm- en erp-gegevens. Er zijn tevens plannen om net als de crm-oplossing van salesforce.com Inforce Everywhere in diverse talen beschikbaar te stellen. De verwachting is dat tegen het eind van juni 2012 de nieuwe software in de Nederlandse taal beschikbaar zal zijn.
Tijdens Inforum in Denver introduceerde Indor ook Infor10 CRM Enterprise Interaction Advisor (Epiphany). Het moet met deze oplossing mogelijk zijn om het gedrag en de toekomstige wensen van klanten te voorspellen.