Selecteer een pagina

Infor heeft onlangs Infor10 Marketing gelanceerd. Infor10 Marketing is een nieuwe geïntegreerde database marketingapplicatie binnen de Infor10 CRM Enterprise (Epiphany) suite. Infor10 Marketing helpt enterprise marketeers met het plannen uitvoeren en beheren van marketingactiviteiten – die direct invloed hebben op de consumenten. Deze activiteiten worden gelijktijdig uitgevoerd met het programmaniveau binnen een aantal inbound kanalen (website, mobiel, online winkel, call center, voice response unit, POS terminals, kiosk, ATM etc.) en outbound kanalen (e-mail, direct mail, sms, Facebook, Twitter etc.). Hierdoor is een beter Customer Relationship Management (CRM) binnen de organisatie mogelijk via customer preference management wat resulteert tot optimalisatie en permission-based marketing.

Infor10 Marketing gebruikt de impact van collega’s en vrienden om het bereik van de campagne te vergroten en de doelmatigheid dankzij de sharing features van sociale netwerken. Op deze manier is de ontvanger van een e-mailcampagne in staat en aangemoedigd het bericht te zetten op zijn Twitter, Facebook en andere sociale media. Ontvangers via het social netwerk kunnen kiezen tussen: “join the group” en “become a friend”. De berichten kunnen ook doorgestuurd worden naar hun contacten. Op deze manier zijn klanten meer betrokken en hebben marketeers een andere manier van communicatie. Verder hebben deze functies enorme analyse- en trackingmogelijkheden voor een betere effectiviteit van de campagne. Zo kunnen de meest winstgevende stappen herkend worden, terwijl de relatie en anonimiteit met klanten wordt gewaarborgd.

Jackie Palmer, senior productmanager CRM bij Infor, zegt: “Consumenten zijn op steeds meer manieren verbonden met hun collega’s en vrienden en delen meer informatie dan ooit tevoren met hun persoonlijke netwerken. “Infor10 Marketing stimuleert het gebruik van de communicatie-instrumenten van de 21e eeuw en voornamelijk sociale netwerken, die steeds meer invloed hebben. Hierdoor kunnen bedrijven hun voordeel halen uit de verbondenheid en connecties van klanten en daardoor geloofwaardigheid verkrijgen, terwijl de privacy en voorkeuren van klanten gerespecteerd worden.”

Infor10 Marketing functies houden in: Inbound en outbound contactmomenten. Infor10 Marketing voegt inbound kanalen, zoals website, contact center, point of sale en traditionele outbound kanalen zoals e-mail en direct mail, samen zodat CRM wordt bestuurd op een klantgericht programmaniveau. Hierdoor kunnen marketeers een CRM-programma voortbrengen en individuele campagnes uitvoeren binnen alle kanalen en typen vanuit eenvaste plek.

Multi-channel communicatie

Klanten kunnen via meedere wegen worden bereikt via een campagne. Marketeers kunnen een goede combinatie van berichten en materialen bepalen en voordelen voor klanten versterken. Met deze nieuwe versie zijn marketingkanalen direct te verbinden met campagnes en zijn er nieuwe functionaliteiten en attributen voor communicatie en segmentatie. Verder kunnen marketeers de contactgeschiedenis en reacties via elke weg bijhouden waardoor een goede analyse en rapportage gemaakt kan worden.

Thema programma’s

Infor10 Marketing zorgt ervoor dat meerdere campagnes onder een centraal thema geplaatst kunnen worden. Marketeers hebben zo verschillende contactmomenten voor een groter bereik. Campagnes met hetzefde onderwerp kunnen gebruikmaken van inbound of een combinatie van inbound en outbound kanalen zodat marketeers een meerdere communicatiemiddelen kunnen gebruiken.

Beter inzicht en betere wisselwerking met klanten

Geïntegreerde analyses dankzij een slimme web-interface verzorgt beter inzicht in wisselwerking met klanten van zowel outbound en inbound kanalen. Hierdoor kan de doelmatigheid van nieuwe campagnes verhoogd worden. Nieuwe campagnes die scores meenemen van externe analyse-instrumenten kunnen met slechts enkele simpele klikken worden gestart en kunnen gemakkelijk worden aangepast.  Daarnaast biedt Infor10 Marketing gebruikers de mogelijkheid automatisch de geschiedenis van campagnes bij te houden, reacties via meerdere kanalen te beheren en de antwoorden te gebruiken voor toekomstige gesprekken.

Doelgericht klantcontact

De contactgeschiedenis voor zowel inbound als outbound kanalen zijn samengevoegd in een tabel. Zodoende heeft men snel een informatiebron die accuraat en up-to-date is. Betere vraag- en filtermogelijkheden zorgen voor zeer gerichte lijsten en een vrijwel onbeperkt aantal delen van beschikbare klantinformatie waaronder ransactie gedrag, campagne geschiedenis, demografie, t ideale scores en date-relative filters. Infor10 Marketing is uitermate geschikt voor bedrijven streven naar een degelijk beheer en de uitvoering van permission-based, outbound en inbound multichannel marketing campagnes. Bedrijven kunnen Infor10 Marketing inzetten om klantrelaties op te vergroten, rekeninghoudend met de voorkeuren van klanten, waardoor betrouwbaarheid en klantbehoud toeneemt.