Het omzetten van potentiële klanten in kopende klanten is al geruime tijd de belangrijkste strijd van bedrijven. Zij verliezen elk jaar duizenden dollars, omdat potentiële klanten niet worden omgezet in kopende klanten. SugarCRM is een geautomatiseerd, klantrelatiemanagement (CRM), cloud-gebaseerd hulpmiddel dat het communicatieproces voor verkoop en klantenservice structureert. Daarnaast geeft het tegelijkertijd de mogelijkheid tot het beheer omtrent de controle van de werknemer versus werkstroom. Door het gebruik van de SugarCRM interface zullen bedrijven hun klantenwerving zien stijgen evenals de retentie en tevredenheid. De uitgebreide integratie van mobiele apparaten in de SugarCRM-interface geeft bedrijven zelfs grotere flexibiliteit om te voldoen aan hun CRM-behoeften.
Het SugarCRM-hulpmiddel is de meest gebruiksvriendelijke CRM-interface op de markt. Bedrijven en werknemers kunnen de interface aanpassen om de nodige specifieke gegevens voor het bedrijf op te nemen. De sleep-en-plaatshulpmiddelen stellen onderneming in staat met gemak gegevensvelden te verplaatsen rond de interface, zonder dat het nodig is de IT te raadplegen om coderingswijzigingen aan te brengen. Sinds 2004 heeft SugarCRM meer dan een miljoen gebruikers geleverd voor CRM-oplossingen.
SugarCRM is door deskundigen erkend als een van de beste CRM-bedrijven in de CRM-industrie. Sinds het winnen van zijn eerste CRM Magazine onderscheiding in 2006, heeft SugarCRM tientallen onderscheidingen gewonnen voor hun innovatieve CRM-suite en hun totale verkoopautomatisering. Tijdens de Stevie Awards voor 2013 won SugarCRM een van de hoogste onderscheidingen van de industrie, namelijk de Gouden Stevie voor Relatie Management Oplossingen – nieuwe versie. SugarCRM is ook vernoemd naar CRN’s Programma Partner Gids met een vijfsterrenwaardering voor het jaar 2013. Een eerbetoon die de elitestatus van SugarCRM in de IT-vertegenwoordiging bevestigt. Zelfs met al hun onderscheidingen blijft SugarCRM verbeteringen aanbrengen in hun producten en interfaces, zodat ze de wereldleider in CRM-technologie kunnen blijven.