Selecteer een pagina

Kodak’s Graphic Communications Group (GCG), onderdeel van Eastman Kodak Company heeft, voor de ondersteuning van zijn verkoopsorganisatie in Europa, Midden Oosten en Afrika (EMEA), gekozen voor Oracle’s Siebel CRM On Demand. Door de inzet van Siebel CRM On Demand wordt het verkoopproces versneld, de dienstverlening richting klanten verbeterd en de consistentie tussen de verschillende geografische verkoopteams gegarandeerd. Siebel CRM On Demand is al in gebruik bij Kodak’s GCG in de Verenigde Staten en Canada.De GCG-verkooporganisatie in EMEA is verantwoordelijk voor het aanbieden van zijn brede portfolio aan technologieën, producten en diensten voor de grafische communicatiemarkt. Kodak GCG beschikt na de implementatie van Siebel CRM On Demand, welke naar verwachting op 1 mei 2008 wordt afgerond, over een snel beschikbaar en volledig klantbeeld over alle verkoopkanalen en klantrelaties.

“Zodra Siebel CRM On Demand volledig operationeel is voor al onze sales teams in EMEA, zijn we in staat meer proactief en gezamenlijk onze verkoopactiviteiten aan te pakken”, zegt Ingmar Hermans, Sales Operations Director van Kodak’s Graphic Communications Group. “Vanuit een meer analytisch perspectief bezien biedt deze oplossing ons daarnaast ook de rapportagefunctionaliteit die we nodig hebben. Van ad-hoc rapportages over de pijplijn, tot omzetvoorspellingen over producten, regio’s of medewerkers, Siebel CRM On Demand geeft ons direct inzicht in huidige en toekomstige verkoopkansen.”

Voordat werd gekozen voor Oracle, maakte Kodak’s GCG onder andere gebruik van Excel voor het managen van de pijplijn en potentiële leads. Iedere Kodak Account Manager gebruikte een eigen systeem, zoals e-mails, spreadsheets en PDA’s, voor het beheer van contactinformatie. In de toekomst worden alle contacten met bestaande en toekomstige klanten centraal beheerd. Hiermee is deze informatie tevens beschikbaar voor alle verkoopteams in EMEA.

“Siebel CRM On Demand dient als ruggengraat voor alle Europese verkooporganisaties van Kodak’s GCG”, legt Peter van Maurik, Vice President Applications for Manufacturing bij Oracle WCE uit. “GCG kan zo op een meer samenhangende en proactieve manier omgaan met bestaande en nieuwe klanten. Onze oplossing is speciaal ontwikkeld voor dergelijke veeleisende situaties. We zien uit naar de nauwe samenwerking met GCG om er voor te zorgen dat de inzet van onze technologie hen helpt bij het halen van de gestelde verkoopdoelstellingen.”

Kodak’s GCG heeft na een grondige evaluatie gekozen voor Siebel CRM On Demand op basis van drie criteria. Allereerst de geavanceerde functionaliteit en het uitgebreide pakket features. Ten tweede de kosteneffectiviteit van de oplossing en als laatste was de eenvoudige integratie en beheer doorslaggevend.

Bron: Oracle