HEMA staat voor “bijzondere eenvoud” en aan Lost Boys werd gevraagd om dit door te vertalen naar haar nieuwe webwinkel. Emmelien Kneppers, creatief strateeg Lost Boys, over de opdracht: “Hema is een winkel waar ik zo”n beetje elke week te vinden ben. Het meest opvallende vind ik wel dat ik altijd met meer spullen thuiskom dan ik aanvankelijk op mijn lijstje had staan. Dat wordt natuurlijk veroorzaakt door een combinatie van factoren zoals het ontwerp, de prijs-kwaliteit verhouding en de presentatie van de producten, maar zeker ook door het vertrouwen dat ik heb dat ik iets kan terugbrengen als ik het toch niet blijk te willen. Wij hebben getracht dat gevoel door te vertalen naar de online winkel. Een laagdrempelige winkel waar je regelmatig met plezier even rondkijkt en zorgeloos je aankopen kunt doen.” Namens Hema “Overal waar internet is, is nu ook een HEMA. De geheel vernieuwde HEMA website is uitgegroeid van een communicatiemedium naar een volwaardig state of the art verkoopkanaal dat 24 uur per dag beschikbaar is . Via de site zijn inmiddels meer dan 6.000 vertrouwde HEMA artikelen en diensten te bestellen. Uniek is de synergie van online en offline door de inzet van 400 afhaalpunten van online bestellingen. En desgewenst kan de bestelling ook bij de consument afgeleverd worden. De vernieuwde site kenmerkt zich door een heldere navigatiestructuur en grotere focus op e-commerce. Net als de nieuwste generatie websites is ook hema.nl gericht op verbetering van de gebruiksvriendelijkheid. Door duidelijk en helder te communiceren, wil HEMA het gemak en de dienstverlening via internet nog verder verbeteren. ” Uit de usabilitytest die Lost Boys samen met Vals Plat uitvoerde, werd bijzonder enthousiast gereageerd op het vernieuwende ontwerp. Het ontwerp van de online HEMA diensten is ontwikkeld door Chunk ID en de website is gebouwd door Macaw. De gehele site is in lijn gebracht met de vernieuwde huisstijl van HEMA, zoals ontwikkeld door Koeweiden Postma.
Bron: Lostboys