Selecteer een pagina

Mediasurface, een leverancier van web-content-managementoplossingen, kondigt de integratie aan van haar Morello Web Content Management-systeem met de Smart Newspapers-software van WoodWing. Door de introductie van deze gezamenlijke oplossing kunnen krantenuitgevers nieuws eenvoudig via meerdere media publiceren. Redacteuren kunnen zich daarbij volledig richten op het schrijven van artikelen zonder zich druk te maken over de distributie via diverse kanalen. De oplossing wordt gepresenteerd tijdens IfraExpo in Wenen, het grootste Europese evenement voor uitgevers van kranten en tijdschriften. Mediasurface speelt in op de specifieke behoeften van uitgevers door de koppeling met een redactiesysteem dat speciaal voor kranten ontwikkeld is. Dit in tegenstelling tot andere leveranciers van content-managementoplossingen die doorgaans informatie exporteren vanuit hun CMS naar producten als Adobe InDesign en Quark XPress. Smart Newspapers van WoodWing voorziet in de kernbehoeften van het uitgeefproces van kranten. Deze oplossing richt zich op het plannen, verzamelen, selecteren, verwerken en publiceren van content via offline media. Door de nauwe integratie met Morello bieden beide bedrijven nu een oplossing voor het probleem waar veel redacties momenteel tegenaan lopen: hoe stel je redacteuren in staat om via één user interface content te maken die via diverse online en offline kanalen te gebruiken is? Morello verzorgt de dynamische en directe publicatie van informatie op verschillende websites en online kanalen rechtstreeks vanuit de Smart Newspapers-redactieomgeving. Afhankelijk van de inrichting van het redactieproces is de content volledig automatisch te publiceren of via de gebruikersvriendelijke Morello-interface na te bewerken. Daarnaast biedt de Mediasurface-oplossing geavanceerde mogelijkheden zoals RSS, fora en personaliseringsdiensten op abonnementbasis. Erik Schut, President van WoodWing Software: “Samen met Mediasurface bieden we de krantenwereld een concrete oplossing die tegemoet komt aan de samensmelting die plaatsvindt tussen offline en online redacties. Op die manier lossen we een probleem op waarmee deze branche al jaren worstelt.”? “We kennen de specifieke behoeften van de krantenmarkt die elke dag weer met keiharde deadlines werkt. Met dit gecombineerde aanbod helpen we uitgevers om elke dag een topkrant én actuele online producten te maken, zonder dubbele inspanningen”?, aldus Arjen van den Akker, Director Corporate Marketing bij Mediasurface.

Bron: Mediasurface