Selecteer een pagina

MBO- en HBO instellingen zijn al jaren bezig met het inrichten van hun klantactiviteiten met (Microsoft) CRM. Ook universiteiten gaan in toenemende mate hun klantactiviteiten met (Microsoft) CRM inrichten. Recentelijk zijn ook twee  onderdelen van Wageningen UR  (University & Research centre) in de lucht gegaan met Microsoft CRM op basis van de onderwijstemplates van CRM Resultants.

Wageningen UR wil in het bijzonder de contractactiviteiten beter managen, zodat zij beter invulling kunnen geven aan vraaggestuurd werken. Intern houden verschillende onderdelen zich actief bezig met de verkoop en uitvoer van contractactiviteiten. Twee van deze onderdelen zijn Wageningen Business School (WBS) en het Wageningen UR Center for Development Innovation (CDI). Deze twee hebben samengewerkt om een nieuw systeem ter ondersteuning van deze activiteiten op te zetten. Bij het Wageningen UR CDI gaat het met name om het aanbieden van cursusprogramma’s aan studenten met een NUFFIC beurs. De meeste van deze studenten zijn afkomstig uit ontwikkelingslanden. Bij de WBS gaat het in de eerste plaats om post-academische cursussen en de organisatie van betaalde evenementen, gericht op de alumni van de WUR.

WBS en CDI wilden een systeem dat de gehele cursusadministratie ondersteunt: van werving en registratie van belangstellingen op de website, via  inschrijving  en contract tot uitvoer en uiteindelijk  de evaluatie.