Sinds vandaag gebruikt de Hogeschool Utrecht (HU), met ruim 30.000 studenten één van de grootste hbo-instellingen van ons land, Microsoft Dynamics CRM ter ondersteuning van de instroom van nieuwe studenten. De implementatie is binnen 4 maanden conform de oorspronkelijke planning en binnen het beschikbare budget uitgevoerd. De ingebruikname van CRM valt samen met de lancering van een geheel vernieuwde en zeer interactieve website (www.hu.nl), waarmee de CRM applicatie met webservices gekoppeld is.
Alle informatieaanvragen van toekomstige studenten worden in het nieuwe CRM systeem verwerkt en persoonlijke studiekeuzetrajecten kunnen ermee worden gepland. Hiermee is de informatieverstrekking en opvolging erg flexibel geregeld, waardoor studenten met de HU kunnen communiceren op een manier en op een tijdstip dat ze past.
Marc la Chapelle, directeur onderwijs bij CRM Resultants zegt: “We zijn erg trots op dit project. Niet alleen zijn we blij dat we conform de planning hebben kunnen leveren, maar we zijn vooral erg blij met het feit dat we in samenspraak met de HU een systeem hebben neergezet dat niet alleen de huidige operatie ondersteunt, maar zeker ook klaar is voor een veel individuelere opvolging van interesses, waarmee de HU haar concurrentiepositie ten opzichte van andere onderwijsaanbieders zeer zeker zal kunnen uitbouwen. Ook hebben we CRM zo ingericht dat de relaties met de toeleverende scholen beter gemanaged kunnen worden, hetgeen voor de HU zeer belangrijk is.”.
In het project werd de applicatie Clientèle van Epicor vervangen en werden ruim 1,5 miljoen records geconverteerd. “Het is prettig te merken dat dergelijke aantallen met de huidige versie van Microsoft CRM geen enkele probleem zijn”, zegt Loes Bossink, projectleider vanuit CRM Resultants. “Nu we ook veel historische data in CRM beschikbaar hebben kan CRM een uitstekende bron zijn om met behulp van Business Intelligence Tools de trends op het gebied van werving in kaart te brengen”, aldus Bossink.
CRM Resultants is ook bezig met een pilot bij de Faculteit Natuur & Techniek van de Hogeschool Utrecht, waarbij de stageprocessen ondersteund worden door Microsoft CRM.