Microsoft heeft het bètalabel van zijn Dynamics Crm Online verwijderd. De sas-applicatie, tot vorige maand bekend als Dynamics Crm Live, moet gaan concurreren met Salesforce.com.
De softwaregigant biedt zijn zakelijke klanten in de VS twee abonnementsvormen voor zijn webdienst aan: Dynamics Crm Online Professional voor 39 dollar per maand per gebruiker – een actietarief, later zal dit stijgen tot 44 dollar – en Dynamics Crm Online Professional Plus voor 59 dollar per maand per gebruiker. De duurdere plusversie biedt offline synchronisatiemogelijkheden en vergroot de online opslagruimte van 5GB naar 20GB.
Volgens Microsoft krijgen klanten een hosted all-in-oplossing, zonder verborgen kosten voor extra mogelijkheden. Ook kunnen zij aan de slag met een sdk, waardoor de informatie ook in bijvoorbeeld een zakelijke website is te gebruiken Daarnaast wijst de softwaregigant op de nauwe integratie met Outlook en andere Office-applicaties. De dienst moet door de op Office gelijkende interface de gebruiker een vertrouwde omgeving bieden. De bètaversie van Dynamics Crm Online is volgens Microsoft de afgelopen zes maanden door vijfhonderd klanten en tweehonderd wederverkopers uitvoerig getest. Hoewel Microsoft met zijn online crm-software stelt dat het de aanval op Salesforce.com heeft geopend, is het nog onduidelijk of Dynamics Crm Online ook buiten de VS en Canada zal verschijnen.