Intersoc, de vakantiedienst van het grootste Belgische ziekenfonds de Christelijke Mutualiteit heeft zijn nieuwe website gebaseerd op de web content management-oplossing Morello van Mediasurface. Deze selectie was nodig omdat de website van Intersoc kortgeleden verzelfstandigd is. Voorheen was de site gebaseerd op het platform van de moederorganisatie.
De website www.intersoc.be is het fundament voor de dienstverlening van Intersoc. De organisatie regelt jaarlijks voor meer dan 85.000 mensen vakanties naar vijftig verschillende bestemmingen in Europa. De site biedt klanten per seizoen toegang tot een compleet vakantieaanbod, inclusief gedetailleerde informatie. Bezoekers vinden zo snel alles wat ze willen weten over prijzen, beschikbaarheid, catering, animatie, activiteiten en andere faciliteiten. Bovendien kunnen klanten de prijs van een vakantie online berekenen en een locatie boeken.
Intersoc koos voor Morello van Mediasurface omdat deze WCM-oplossing tegemoet kwam aan een aantal belangrijke eisen. Vanwege eerdere ervaringen stonden gebruikersvriendelijkheid voor de medewerkers en flexibiliteit van de structuur centraal bij de selectie. Een ander belangrijk voordeel van Morello was de openheid. De bestaande boekingsmodule van Intersoc is eenvoudig geïntegreerd, evenals een oplossing voor e-mailmarketing. Daarnaast wil de organisatie op termijn ook een personeelmodule aan de site hangen voor de inzet en planning van de vrijwilligers. Tot slot biedt Morello naast de desktopoplossing voor intuïtief content-beheer ook een Web Client waarmee medewerkers ook vanaf andere locaties aan de site kunnen werken.
Stefaan Desmyttere, Marketing- en verkoopdirecteur bij Intersoc, zegt over de keuze voor Morello: “Voorheen was het lastig en tijdrovend om zelf wijzigingen op de site door te voeren. Door de inzet van Morello van Mediasuface is dat compleet veranderd. Veranderingen in de content of structuur zijn nu eenvoudig en snel door te voeren. Hierdoor kunnen we onze site met minder mensen actueel houden en onze klanten toch maximaal ondersteunen. Dit vereiste geen uitgebreide training. Onze mensen konden na een halve dag training al direct met Morello aan de slag en waren in staat om binnen zeer korte tijd alle functionaliteit en mogelijkheden van deze web content management-oplossing optimaal te kunnen benutten.”
Ger Kors, Directeur Benelux bij Mediasurface: “De keuze van Intersoc voor Morello onderstreept ons streven naar een combinatie van gebruikersvriendelijke, maar zeker ook krachtige oplossing. Zeker aan het begin van een seizoen moet Intersoc snel veel klanten online kunnen ondersteunen. Met Morello beschikken de content-medewerkers over alle middelen om klanten ook in die piekperiode snel en volledig online te informeren. Op die manier kan Intersoc met minimale inspanningen het maximale rendement behalen.”
Het project bij Intersoc is in handen van internetbedrijf The Reference. Samen met Mediasurface hebben de specialisten van The Reference de structuur van de nieuwe site ontwikkeld en ingericht. Momenteel is het winteraanbod online en binnenkort zal ook het zomerportfolio in de nieuwe omgeving live gaan.
Bronnen: CMScentraal & Mediasurface