Selecteer een pagina

SAP introduceert een nieuwe uitgifte van Afaria: SAP’s oplossing voor het beheren van mobile devices. Hiermee biedt SAP de basis om het beheer over de toenemende netwerken, mobile devices en applicaties te beheren.

IT-afdelingen hebben de mogelijkheid met Afaria 7.0 mobiele apparaten en applicaties doelmatiger beheren, met een nieuwe gebruikersinterface voor gemakkelijk beheer, een effectievere werkflow en nieuwe mogelijkheden tot integratie met andere systemen.

Veel meer bedrijven stellen belangrijke businessfuctie mobiel beschikbaar waardoor medewerkers overal en op elk tijdstip mobiel kunnen werken. Het beheren en beveiligen van mobiele omgevingen is hierdoor ook heel erg belangrijk. Bedrijven kunnen medewerkers met Afaria 7.0 een consumentenachtige mobiele gebruikerservaring bieden en daarbij ook het beheer vergemakkelijken. Ook de IT kosten kunnen hierbij worden verminderd.

Toename gebruik van privé-apparaten

Steeds meer mederwerkers kiezen ervoor om hun privé mobiele apparaten te gebruiken voor hun werk. Afaria biet IT-managers een eenvoudige, geautomatiseerde manier om dergelijke apparaten snel te configureren en te beveiligen. Afaria heeft onder andere:

  • self-service portalen voor eindgebruikers die zorgen voor verminderde IT-inspanningen door zelf hun mobiele apparatuur te beheren en registreren
  • Applicatiebeheer stimuleert productiviteit door het probleemloos leveren van updates, beveiliging, integratie en apps met de SAP software
  • Apparatuur beveiliging ter besherming van gevoelige bedrijfsinformatie waarbij persoonlijke gegevens onaangeroerd blijven
  • Telecom cost control die middels vroegtijdige alerts helpt om de totale TCO van mobiele apparatuur te verminderen.

Minder druk op IT-afdeling

Het groot aantal soorten mobiele apparaten, netwerken en applicaties legt grote indruk op IT. Dankzij de Afaria 7.0 kan SAP ervoor zorgen dat alles bij elkaar wordt gebracht in een console voor mobility beheer. Deze omvat:
• Nieuwe gebruikersinterface, waarmee gebruikers met minder clicks bij de juiste functies komen en het dus gemakkelijker maakt voor gebruikers en beheerders. De nieuwe interface is geoptimaliseerd voor interactie met touchpads en is toegankelijk via de iPad en andere tablets.
• Nieuwe webservices API layer met volledige toegang voor gebruikers en partners. Hiermee hebben zij ondersteuning bij het integreren van bedrijfssystemen, en bij de automatisering van Mobile Device Management (MDM) en corporate systemen.
• Integratie met SAP BusinessObjects portfolio, die nieuwe Business Intelligence (BI)-rapportages biedt met krachtige drill-down analyses.
• Eenvoudige, snelle workflows die routinetaken stroomlijnen, waardoor de IT-productiviteit en de efficiency van de helpdesk stijgen door de intuïtieve en geconsolideerde gebruikersinterface.
• Administration on-the-go doordat de beheerconsole toegankelijk is via de webbrowsers Internet Explorer, Google Chrome, Safari en Firefox.
• Telecommunication Expense Management (TEM), waarmee beheerders de kosten van bijvoorbeeld voice- en dataroaming beter in de gaten kunnen houden.

Stacy Crook, senior analist Mobile Enterprise Research bij IDC zegt: “Afaria bestaat al heel lang en is een volwassen oplossing, die zich de laatste tien jaar ontwikkeld heeft tot een uitgebreid platform voor mobility-management. In de laatste release heeft SAP de beheerconsole van Afaria compleet vernieuwd en gestroomlijnd. Dat versnelt en vereenvoudigt het mobility-beheer voor eindgebruikers, IT-managers en managed mobility providers. Deze verbeteringen bieden gebruikers aanzienlijke voordelen, omdat het aantal mobile devices het aantal PC’s binnen bedrijven inmiddels overtreft – en IT zit te springen om eenvoudiger en kosteneffectief management daarvan.”

Mark Raben, CTO bij SAP Nederland zegt: “De ‘consumerization’ van IT heeft ons innovatiepad geleid naar het meest uitgebreide, robuuste en gestroomlijnde mobility management platform, inclusief het beheer van mobile devices. De nieuwe gebruikersinterface verbetert de gebruikerservaring aanzienlijk, en helpt tegelijk de beheerkosten van IT te verlagen. De nieuwe release maakt het mogelijk medewerkers een consumentachtige app store te bieden die zij zakelijk kunnen inzetten. Daarnaast kunnen zij beschikken over ‘analyses in een oogopslag’ zodat zij snelle en gefundeerde beslissingen kunnen maken. Afaria 7.0 is een toekomstvaste investering die het fundament vormt voor lange termijn innovatie.”