Klantrelatiemanagement (CRM)-softwareleverancier Software AG is voornemens een geüpdate versie van de CRM-oplossingen op de markt te brengen. In deze achtste versie van het CRM-systeem ligt de focus met name op de gebruikerservaring en gebruiksgemak. Relaties en prioriteiten van individuele gebruikers moeten weergegeven worden om efficiënter te kunnen werken. Ook zal de productiviteit verhoogd kunnen worden, aangezien de processen contextgericht behoren te zijn. In deze versie van de klantrelatiemanagement (CRM)-oplossingupdate van de softwareleverancier Software AG is de gebruiker het centrale punt, met als doel de gebruikerservaring te kunnen verbeteren. Met het oog op de gebruikerservaring zal de lay-out van de gebruikersomgeving aangepast kunnen worden door de individuele gebruikers zelf en moet alleen data weergegeven worden die voor hen van belang is.
Het invoeren van data en het werken volgens een standaardprocedure moet vergemakkelijkt kunnen worden met behulp van de contextgerichte processen. De gebruikers moeten stapsgewijs door de processen worden geleid en, indien nodig, ondersteuning kunnen krijgen.
In deze achtste versie van de CRM-oplossing moet de mogelijkheid geboden worden om te kunnen integreren met aanwezige bedrijfssoftwarepakketten zoals Office en ondernemingsrecourseplanning (ERP)-systemen. Tenslotte moet de CRM-oplossing zowel onpremise als via software-as-a-service (SaaS) te verkrijgen zijn en zal het systeem ook op mobiele toestellen te gebruiken moeten zijn.