Open Text introduceert haar Enterprise 2.0-strategie die klanten helpt bij het inzetten van ‘social computing’ tools binnen de organisatie. Open Text breidt haar collaboration- en web oplossingen aanzienlijk uit met mogelijkheden voor wiki’s, forums, blogs, tagging, moderation, communities en real-time samenwerking. Zowel de betrokkenheid als de productiviteit van medewerkers neemt hierdoor toe. De mogelijkheden van Web 2.0 kunnen in de bedrijfsprocessen worden geïntegreerd, zonder de eisen rond compliance uit het oog te verliezen.
Door Web 2.0 technologieën in te zetten en te gebruiken wordt kennis vaker en sneller gedeeld. Ook kunnen medewerkers beter met elkaar samenwerken en dat komt de arbeidsproductiviteit ten goede. Daarnaast versterkt het communiceren via 2.0 technologieën de loyaliteit aan de organisatie en is de onderlinge interactie beter.
Bij de ontwikkeling van Web 2.0 oplossingen heeft Open Text gebruikgemaakt van haar jarenlange ervaring op het gebied van web content management, zodat deze nieuwe reeks oplossingen nog beter aan de uiteenlopende eisen rond Web 2.0 voldoen. De nieuwe oplossingen zijn zowel gericht op het uitbreiden van de ECM omgeving met collaboration en ‘social computing’ achter de firewall, als op het toevoegen van 2.0 functionaliteit aan openbare websites, intranetten en extranetten. Klanten beschouwen de Web 2.0 oplossingen als vanzelfsprekende uitbreiding op hun huidige ECM implementatie.
“Om succesvol te zijn moeten klanten Enterprise 2.0 in het kader van hun ECM strategie zien,” zegt Bill Forquer, Executive Vice President Marketing Open Text. “Ons leiderschap op het gebied van ECM is gebaseerd op een holistische benadering, waarbij content uit meerdere bronnen en repositories efficiënt kan worden beheerd, hergebruikt en toegepast.” Een effectieve Enterprise 2.0 strategie vereist een vergelijkbare holistische benadering waarin alle gecreëerde 2.0 content wordt meegenomen.
Lees verder op CMScenter.be