Selecteer een pagina

Software reus Oracle koopt  RightNow Technologies Inc. voor $43 per aandeel, of een totaal van ongeveer $1.5 miljard, om zijn Internet-based aanbiedingen te vergroten en een uitdaging te bieden aan customer relationship management powerhouse Salesforce.com.

Oracle zei in een persconferentie dat RightNow zijn klanten service cloud benadering, organisaties helpt werken over zijn call centers, de Web en social networks.

Oracle zegt: “De RightNow commissie heeft de transacties anoniem goedgekeurd, die naar verwachting eind dit jaar of volgend jaar afsluiten, onder voorbehoud van de RightNow goedkeuring van de aandeelhouders en de wettelijke goedkeuringen.”

Oracle heeft al aanbiedingen gelijkend op de cloud-based customer relationship management application die RightNow verkoopt.  Maar behalve het alleen bijhouden van de verkoop omloop in CRM, heeft RightNow zichzelf gerepositioneerd als een “customer experience mangement” leverancier van verschillende platformen.

Oracle zei in een verklaring: “Dat gezegd, gaat de combinatie bedrijven helpen nieuwe klanten erbij te krijgen en ze langer houden terwijl de operatie kosten verlaagd worden.”  De presentatie verschafte voorbeelden van de voordelen die RightNow klanten hebben opgedaan. 40% van de klanten van RealNetwork on problemen online oplossen, zonder te onderhandelen met een vertegenwoordiger, terwijl call-handling tijden voor Overstock.com 25% zijn gedaald.