Technologie gigant Oracle heeft aangekondigd dat de CRM On Demand software geïmplementeerd wordt als service om de klantenservice te verbeteren, om toegang te krijgen tot de real time analyses en om de adaptieve planning te kunnen versnellen. Het gaat hier over CRM On Demand, het is een abonnement op basis van klantrelaties management (CRM)-systeem voor service, verkoop, marketing en contact center activiteiten. Voorheen werd het alleen aangeboden als een offshore-hosted optie. De publieke sector in Australië van bedrijven en financiële instellingen hebben lange tijd problemen gehad met het hosten van hun SaaS-applicatie data offshore. Oracle had geopenbaard zijn plannen om de CRM On Demand-platform te bieden als een lokaal gehoste dienst bij Oracle OpenWorld 2010. Dit maakte Oracle een van de eerste multinational software giganten om te beginnen met het aanbieden van SaaS uit een Australisch-platform, in samenwerking met hosting bedrijf Harbour MSP.
Grahame Coles, CIO, Department of Human Services, Victoria zei dat Oracle CRM On Demand het gemak van het gebruik, flexibiliteit en innovatie van zijn bedrijf voldoet aan de behoeften, het is voorzien van alle extra voordelen van een hosted oplossing. “Het verstrekken van de gegevens lokaal maakt de oplossing meer dwingend en biedt ons de mogelijkheid om uit te breiden naar andere afdelingen die het nodig hebben”, aldus Coles. Ook benadrukt het platform betrouwbaarheid en flexibiliteit, Simon Kort, CIO, AJ Lucas Group Limited heeft gezegd dat de oplossing snel wordt geïmplementeerd. Hij verklaarde dat het systeem in overeenstemming is met de plaatselijke regelgeving ook voor de ‘gemoedsrust bij het opslaan van data in de cloud’ zorgt.