Om marketeers beter te kunnen bedienen middels social media,heeft Oracle softwareleverancier Virtue overgenomen. Vitrue levert een social marketing en engagement platform. Het is de bedoeling dat Oracle zal werken naar een social customer relationship management (crm) platform. De financiële onderdelen zijn niet prijsgegeven.
De overname van Virtue
De overname van Virtue biedt een social media software-as-a-service (saas) marketingoplossing die marketeers helpt met marketing activiteiten via meerdere sociale netwerken en apparaten. Het platform dient te zorgen voor het publiceren, managen, creëren, rapporteren en meten van sociale marketingcampagnes en activiteiten op onder andere Google+, Twitter, Facebook en YouTube.
Met de overname van Virtue wil Oracle voldoen aan de vraag van marketeers naar een ondersteunend platform voor sociale campagnes. Oracle wil de oplossing koppelen aan hun eigen commerce-, service- en salesoplossingen. Thomas Kurian, exectuvie vice president van Oracle Development zegt: “Vitrue’s leidende sociale marketing en betrokkenheidplatform gecombineerd met Oracle’s leidende sales-, service- en commerceproducten bieden we onze klanten een complete sociale ervaring oplossing.”