Selecteer een pagina

Wereldwijde interactieve marketing leverancier ExactTargets kondigde recentelijk aan dat het privé gehouden marketing automatisering leverancier Pardot, LLC heeft gekocht. Daardoor wordt de mogelijkheid van ExactTarget om zowel business-naar-business en business-naar-gebruiker marketers wereldwijd te dienen.

ExactTarget betaalde in totaal $95.5 miljoen in voor Pardot. Daarbij werd $85.5 miljoen in geld uitbetaald en $10 miljoen in overeenkomstige voorraad van ExactTarget.

Scott Dorsey, mede-oprichter en chef uitvoerend officier van ExactTarget, zei: “Marketers over de gehele wereld zijn op zoek naar een leidende verzorgende oplossing die geïntegreerd kan worden met hun bredere marketing bezigheden en die de huidige aanbiedingen overschrijdt van punt oplossing leveranciers. Met de toevoeging van Pardot aan de suite van ExactTarget zullen wij de marketing automatisering opnieuw definiëren en wij zullen een uiterst schaalbare, uitgebreide automatiseringsoplossing leveren die zowel B-naar-B en B-naar-C marketers helpt om de kracht van data te verbinden met klanten via e-mail, sociale media, mobiel en het net.”

Pardot is opgericht in 2007 en is een leidende software als een dienst marketing automatisering platform dat online lead verzorgende marketing campagnes creëert, implementeert en beheert. Het omvat certificering integraties met salesforce.com, SugarCRM, Netsuite en Microsoft Dynamics CRM, Pardot heeft een groeiende klantenlijst van meer dan 1000 organisaties die variëren van kleine en middelgrote bedrijven tot afdelingen van grote onderneming organisaties. De klanten van Pardot zijn onder andere comScore, Restaurant.com en twilio.

Adam Blitzer, mede-oprichter en chef opererend officier bij Pardot, zei: “Pardot is ontstaan als leidende leverancier van marketing automatisering voor klanten in de kleine business en middelgrote markt. Nu als deel van de familie van ExactTarget, kunnen we onze klanten nog betere mogelijkheden bieden doordat we gebruik maken van de substantiële hulmiddelen en het industrie leidende kruiskanaal berichtplatform van ExactTarget. Ons doel blijft onveranderd – om marketing automatisering te herdefiniëren en marketers over de gehele wereld te helpen om nog betere resultaten te behalen.”

In augustus werd Pardot door Inc Magazine op nummer 172 geplaatst van de Inc. 500 lijst van de snelst groeiende privé gehouden bedrijven.