Sinds kort gebruikt ABN AMRO succesvol de Afspraken Management oplossing van Propulsion om de agenda’s van haar buitendienst en kantoren te vullen en te managen op verzoek van haar klanten. Dagelijks kunnen klanten via het Customer Contact Center een afspraak maken met een van de adviseurs. Hierbij vullen ca. 2500 ‘bookers’ de agenda’s van 400 Hypotheek-, Your Business Banking – adviseurs en Customer Contact Center adviseurs, waarbij alle bank produkten van de Bank verkocht kunnen worden in een face2face- of telefonisch gesprek.
Alle communicatie- en boekingslogistiek wordt door de Propulsion software automatisch geregeld, waardoor de fout kansen gereduceerd worden, met als gevolg dat de inhouse call centra minder afzeggingen te verwerken krijgen. Het gebruik van deze Propulsion logistiek is een groot voordeel voor de klanttevredenheid, de klant bepaalt namelijk zelf het tijdstip en locatie van het gewenste gesprek; tevens kan een klant kiezen voor een specifieke adviseur als zij hiermee goede ervaringen heeft. Bij het boeken komt de software zelf met afspraak opties, rekening houdend met regio’s, skills van adviseurs, beschikbaarheid en al geboekte afspraken. Dit leidt tot dichte agenda’s met korte reistijden en veel afspraken per adviseur. Hierdoor heeft ABN AMRO de mogelijkheid op agendavulling per regio te sturen, zodat in regio’s waar de vulling achterblijft, extra leads en afspraken gegenereerd worden.
In 2005 is door ABN AMRO gekozen voor de Propulsion oplossing om het zg. ABN AMRO Thuis (adviseur komt bij de klant langs) concept snel te implementeren, waarbij de bestaande agenda/afspraak applicaties binnen ABN AMRO geen oplossing voor de korte termijn konden bieden.
Deze snelle implementatie van Propulsion voor de doelgroep ABN AMRO Thuis bleek snel succesvol door de o.a. de hoge mate van performance (99,9% beschikbaarheid) via Internet; hierbij werd het voorbeeld van ABN AMRO Thuis snel gevolgd door Hypotheken, Your Business Banking en adviseurs binnen de Customer Contact Centers.