Selecteer een pagina

Vanaf deze week wordt de naam van SyncForce CRM Solutions veranderd in Qubics. Qubics blijft als partner van FrontRange Solutions de aanbieder in Nederland van de CRM-oplossing GoldMine en ITSM toepassing HEAT, het systeem voor IT-helpdesks en customer contact centers. Tot op heden werkten SyncForce Eindhoven en Syncforce CRM Solutions in Haarlem onder dezelfde naam. Met het merk Qubics kan SyncForce CRM Solutions zich beter onderscheiden in de markt.

Tussen SyncForce Eindhoven en SyncForce CRM Solutions in Haarlem bestond geen juridische relatie. Wel waren er ooit intenties om te fuseren, legt Jan-Paul Huiskamp, directeur van Qubics uit. Daar is het echter nooit van gekomen. Alhoewel we in de afgelopen jaren veel aan elkaar hebben gehad zijn de diensten van beide bedrijven zijn te verschillend om nog onder dezelfde naam verder te gaan. SyncForce Eindhoven ontwikkelt en verkoopt haar eigen software, terwijl Qubics aanbieder is van bestaande CRM- en ITSM oplossingen. Vanuit dit oogpunt hebben we ervoor gekozen om onze organisatie verder te ontwikkelen onder een andere naam. We hopen ons daardoor beter te onderscheiden en dat komt onze groeidoelstelling ten goede.

Qubics blijft de premier partner van FrontRange Solutions en gaat door met de verkoop en ondersteuning van GoldMine en HEAT. Eind vorig jaar introduceerde Qubics GoldMine Premium Edition op de Nederlandse markt. Een groot succes, aldus Huiskamp. Dat komt vooral door de verbeterde lay-out en de direct toepasbare nieuwe functionaliteit en sterk verbeterde gebruiksvriendelijkheid. Daarnaast wordt GoldMine Premium Edition volledig ondersteund door Windows Vista. In 2007 introduceerde Qubics ook de GoldMine Enterprise Edition en de GoldMine Mobile Edition op de Nederlandse markt.

De focus komt bij Qubics dan ook meer en meer te liggen op de toepassing van CRM als marketinginstrument. Huiskamp: We zien CRM nu veel meer als marketingtoepassing en als campagne-managementsysteem. Inmiddels bieden we een compleet platform voor e-marketing dat volledig is gentegreerd met GoldMine. Dit biedt onze klanten de mogelijkheid om commercile berichten, nieuwsbrieven en enquetes te versturen. De resultaten (antwoorden op vragen, klikgedrag) zien ze terug in GoldMine op de klantkaart.

Bronnen: CRMCentraal.nl & CRMkiezen & Qubics