CRM-leverancier biedt wederverkopers een duidelijker beeld. Dit gebeurt middels kanaal- en geografisch verspreide meerdere afdelingsondersteuningen.
Onderneming Hulpbronnen Planning (ERP) en klantrelatiebeheer CRM-softwarespecialist Epicor kondigde kortgeleden een nieuwe versie van zijn CRM-product aan. Dit CRM-voortbrengsel is gericht op wederverkopers tijdens de NRF 2013. De NRF is de Nationale Wederverkopers Federatiebeurs die dit jaar in New York wordt gehouden.
Het CRM-product met de naam Epicor Retail CRM 7.0 zorgt voor automatisering voor het opslaan van diverse programma’s. Het biedt volgens het bedrijf ook nieuwe functies, zoals meerdere afdelingsondersteuningen. Hiervoor maakt het CRM-programma gebruik van een enkele database. Er zijn ook nieuwe zoekopdrachthulpmiddelen ontworpen voor “visuele denkers”. Daarnaast wordt er een snellere foutopsporing mogelijk gemaakt dankzij deze tools.
Epicor productdirecteur Dave Burton is van mening dat het CRM-product een waar juweel is voor vertegenwoordigers. Het CRM-platform biedt een helderder, veelomvattend inzicht van de klanten van de vertegenwoordigers. Het ondersteunt zowel veteranen als nieuwkomers.
Burton zei in een verklaring: “Mogelijkheden van meerdere afdelingen zorgen voor een heleboel nieuwe mogelijkheden voor vertegenwoordigers. Vooral als zij werken zonder een overzicht van alle klanten binnen hun merkfamilie. Hierbij blijft de functionaliteit van nieuwe zoekopdrachten en automatisering van het loyaliteitsprogramma CRM-krachtgebruikers verbazen. Het wordt dan ook gemakkelijker voor nieuwe CRM-gebruikers om met het CRM-product te werken.”
Epicor Retail CRM 7.0 is volledig heringericht. Als een resultaat daarvan krijgen gebruikers verschillende tijdbesparende interface-aanpassingen. Eén hiervan is het nieuwe, gestroomlijnde klantoverzicht. De werkelijke aanwinst is de nieuwe, ‘buitengewone’ ondersteuning voor meerdere afdelingen.
Het kan op het platform van het bedrijf worden beschouwd als fundament voor meerdere CRM-gebruikers. Daarbij bieden meerdere afdelingen een omni-kanaal klantenoverzicht voor grotere vertegenwoordigers. Dit overzicht reikt volgens de maker van het CRM-product, Epicor, over merken, kanalen en continenten.
Epicor Retail CRM 7.0 elimineert handmatige processen die te maken hebben met loyaliteitprogramma’s. Het CRM-product beheert volgens het CRM-bedrijf ook automatisch loyaliteitsniveaus. De CRM-software is automatisch in staat lidmaatschaptypen te upgraden, downgraden, beëindigen of vernieuwen.
De enkele databaseaanpak van Epicor is een groot pijnpunt voor grote organisaties die meerdere databasen beheren. De ondersteuning van meerdere afdelingen biedt volgens Epicor het voordeel dat de bekwaamheid verder gaat dan CRM voor franchisemarkten.
Eén van de vertegenwoordigers gebruikt Epicor Retail CRM nu al als middel om het bereik en de effectiviteit van zijn beloningenprogramma te verbeteren.
Charmin Charlie is een verkoper van mode, sieraden en accessoires. De CRM-directeur van Charming Charlie, Kim Lewis: “We gebruiken Epicor Retail CRM om onze klanteninformatie te verkrijgen en te analyseren. Dit CRM-programma heeft gemaakt dat onze e-mail abonnementdatabase steeds meer groeit naarmate klanten reageren op onze CRM-initiatieven. Al onze programmastatistieken zijn verbeterd. Hierdoor is er dit laatste kwartaal een 600 procent jaarlijkse toename gecreëerd in e-mail levering.”