Softwareleverancier Teradata lanceert een nieuwe versie van haar Customer Relationship Management (CRM), Relationship Manager Version 6. Deze intelligente software wordt steeds belangrijker voor het bedrijf, naast de database waar Teradata voornamelijk van bekend is.
TeradataDe zesde nieuwe versie van Teradata’s Relationship Manager maakt het onder andere mogelijk om marketingboodschappen direct te koppelen aan relevante klanten. Daarnaast moet het mogelijk zijn de tijd om een campagne in elkaar te zetten te verkorten door geïntegreerde tools die onder andere de productiviteit verhogen.
CRM systemen zijn volgens Teradata een belangrijke uitgave naast de databases die het bedrijf levert: “De suite met CRM toepassingen is de grootste investering binnen het bedrijf naast de database van Teradata”, aldus Sam Gragg, VP van customer management solutions van het bedrijf, “We zijn misschien een beetje schizofreen in dat we een provider zijn met een platform en software. We kunnen onze line of business niet makkelijk vergelijken met Oracle bijvoorbeeld. Maar wij vinden het belangrijk om te investering in onderzoek en ontwikkeling van de CRM.”
Stuart Lauchlan, redacteur van de website mycustomer.com, die Gragg heeft geïnterviewd, vraagt zich af welke mensen nu het CRM systeem van Teradata kopen, omdat het systeem van Teradata een flinke investering is. Gragg: “Eigenlijk doen onze klanten van alles. Ongeveer twintig procent van alle onze klanten hebben CRM. Maar we richten ons inderdaad op de grotere klanten.”
Lees verder op ITcommercie