Selecteer een pagina

Bedrijven die de online CRM-software van Salesforce.com willen uitproberen kunnen naast het maandelijks abonnement nu ook per login betalen.
CRM-site Salesforce.com introduceert naast een nieuwe online-ontwikkelomgeving betaling per login. Dat moet de drempel om de dienst uit te proberen verder verlagen.

De aanbieder van online CRM-oplossingen, verandert zijn businessmodel. Nadat de site eerst huursoftware die per maand betaald wordt populair maakte, biedt het nu ook een abonnement waarbij gebruikers elke keer dat ze inloggen 99 dollarcent betalen. Dit bedrag geldt voor het eerste jaar, hierna loopt het op tot 5 dollar per login met een maximum van vijf logins per gebruiker per maand.

Salesforce heeft nog geen prijzen voor de Nederlandse markt bepaald, maar het pay-per-use abonnement zal hier een euro-equivalent van 99 dollarcent gaan kosten, zegt Hans Brouwer, regional director voor Salesforce in de Benelux tegen Webwereld.

Oplossing voor relatief weinig gebruik

“Medewerkers dienen niet elke dag een verzoek in voor een vrije dag, dus waarom zou je dan enkel abonnementen verkopen die je altijd de mogelijkheid geven in te loggen in het systeem?”, zo verklaart Ariel Kelman, marketingbaas van Salesforce.com in Amerika.

Het nieuwe abonnement van Salesforce moet klanten aantrekken die slechts incidenteel behoefte hebben aan CRM software, en daarom geen maandelijks abonnement willen betalen.

Bronnen: CRMcentraal & Webwereld