Selecteer een pagina

Selligent, specialist in oplossingen voor CRM (Customer Relationship Management) en interactieve marketing, bouwt verder aan haar Europese ontwikkeling met de opening in Italië van haar eerste franchisebedrijf, Selligent Italia. Dit bedrijf staat onder leiding van Antonio Milano en Maurizio Pieragnoli, respectievelijk voorzitter en technisch directeur. Deze opening is het begin van een programma van actieve franchiserekrutering doorheen heel Europa.

Sterk door haar commerciële en strategische resultaten in Frankrijk en de Benelux, ontwikkelt Selligent haar activiteiten op de Italiaanse markt via een franchisemodel met de oprichting van Selligent Italia. Het objectief is tweevoudig: de aanwezigheid van Selligent in Europa versterken en er haar ontwikkeling te consolideren om zo een gecontroleerde groei zeker te stellen. Deze aanpak werd gevoed door de wil om de lokale specificiteit te respecteren. Selligent heeft in Antonio Milano en Maurizio Pieragnoli lokale partners gevonden met de nodige ervaring om merk en expertise te ontwikkelen voor de Italiaanse bedrijven die het beheer van hun klantrelaties willen dynamiseren en willen genieten van de voordelen van een globale aanpak die toch beantwoordt aan de specifieke lokale noden.

Door het kader van de pure distributie te overstijgen, opent Selligent Italia voor Selligent de poorten naar nieuwe markten en wordt het mogelijk de ontwikkeling van haar internationale Italiaanse klanten te begeleiden, een markt met groot potentieel. André Lejeune, CEO van Selligent, zegt hierover: « De oprichting van een franchisebedrijf in Italië is de concretisering van onze wens om proactief in te spelen op de noden van onze klanten in deze sterk groeiende  markt. Die hebben immers duidelijk laten blijken dat er behoefte is aan een CRM-leverancier die rekening houdt met de realiteit, de praktijk en de lokale noden. Selligent Italia kan vanaf nu gebruik maken van een solide interventieteam. »

Op dit ogenblik beschikt Selligent Italia al over een tiental specialisten en kan zich daardoor richten op grote ondernemingen uit alle sectoren, met de klemtoon op de vastgoedsector en de financiële wereld van banken en verzekeringen. Om hun voornaamste doelgroep te bereiken kan Selligent Italia steunen op de technische en sectoriële expertise van Selligent, vooral voor die bedrijfssectoren waarin Selligent over veel referenties beschikt. « In andere Europese landen hebben we reeds een goed gevulde portefeuille in de sectoren die onze belangrijkste doelgroep vormen. Dit zal zeker zorgen voor een vruchtbare overdracht van kennis en competentie ten voordele van onze Italiaanse klanten», verduidelijkt André Lejeune. Nu al kan Selligent Italia de belangrijkste Italiaanse franchiseketen van financiële bemiddelaars tot haar klanten rekenen.

Antonio Milano en Maurizio Pieragnoli, respectievelijk voorzitter en technisch directeur van Selligent Italia, voegen hieraan toe: « Wij zullen al het mogelijke doen om ervoor te zorgen dat  steeds meer klanten de voorkeur zullen geven aan onze oplossing. Het succes van Selligent toont ons hoe belangrijk het is om ook op de Italiaanse markt dezelfde methode en benadering toe te passen, gebaseerd op flexibiliteit, pragmatisme en betrokkenheid. Hierdoor kunnen wij uitgaan van een grotere commerciële slagkracht en ons voortaan positioneren voor nog grotere projecten samen met integratiepartners. »

Eenzelfde benadering van de markt door Selligent en haar franchisepartner, gebaseerd op een intensieve samenwerking met integratoren, biedt dus aan alle bedrijven die de CRM-oplossing van Selligent gebruiken – waar dan ook in Europa – de beste garantie op succes voor hun CRM-projecten. Selligent Italia heeft nu reeds een structuur ontwikkeld voor rechtstreekse verkoop en samenwerkingsovereenkomsten gesloten met een of twee Italiaanse integratoren.

Het franchiseconcept zal naar andere Europese landen worden verspreid om zo de positie van Selligent in Europa te versterken. Er zullen dan ook nieuwe franchisecontracten volgen voor het einde van het jaar.