Selecteer een pagina

Onlangs heeft SAP de SAP Jam social software platform en de SAP Social OnDemand oplossing gelanceerd.

SAP Jam biedt werknemers de gelegenheid om sociale capaciteiten toe te voegen in hun applicaties en dagelijkse business processen, waarbij  social silo’s worden verwijderd. SAP Social OnDemand verandert social media conversaties in rijke zakelijk inzichten.

Het ontwerp principe achter SAP Jam was om een uniforme omgeving te creëren waarin gebruikers contact kunnen maken met collega’s en samenwerken met data, processen en content  van waar ze werken. De innovatie tussen SAP en SuccessFactors leidde tot SAP Jam. Dit platform combineert nieuwe mogelijkheden, SuccessFactors Jam voor enterprise social netwerken en de SAP StreamWork applicatie voor social workflow en probleemoplossingen.

Samenwerkende bedrijfsprocessen worden ondersteund via integratie met SuccessFactors Business Executions (iBizX) Suite, de on-premises SAP Customer Relationship Management (SAP CRM) applicatie, de mobiele cliënt voor de SAP Financials OnDemand oplossing en de SAP Sales OnDemand oplossing voor sociale onboarding of lering, samenwerkende mogelijkheid of service request management, en sociale klanten of partner betrokkenheid.

Sameer Patel, algemene vice president en algemen manager van social software oplossingen bij SAP, in een verklaring: “Steeds meer klanten zijn tegenwoordig verbonden en geïnformeerd en dit heeft gevolgen voor de veranderingen in hoe bedrijven met hun klanten betrokken zijn, de klanten van dienst zijn en voor hun innoveren. De implementatie van social software in een silo is onvoldoende. Social software hoort doordringend te zijn in onze business applicaties en onze apparaten, niet in sociale silos, zodat de beste gedachten samenkomen waar samenwerking het belangrijkst is om continu te voldoen aan de doelstellingen van de business uitvoering en om de eindklant tevreden te stellen. Dit is het kern ontwerp principe achter sociale strategie van SAP. ”

SAP Sociale OnDemand helpt marketing organisaties acties te nemen op inzichten door het prioriteitsproces te vereenvoudigen en social media betrekken en inspelen op de belangrijke trends. Met real-time monitoring, routing en uitbreiden, helpt het te verzekeren dat kritische conversaties niet worden gemist en dat reacties gepast zijn, op basis van profielposter dat sociale invloed metrics evenals klantgegevens van andere enterprise systemen bevat. Enorme integratie met een on-premises CRM en een bestaande kennisbasis bieden bedrijven de gelegenheid om hun klantenservice om te zetten in een marketing multiplier.