Een onderdeel van Lawson Software, Inc en een Infor partner, SoftBrands, maakt een enorme groei mee in de verkopen van zijn hotelbeheersysteem, Softbrands HMS. HMS is een totaaloplossing die zorgt voor de integratie van diverse hotelfuncties waardoor horecabedrijven geholpen kunnen worden om zowel te zorgen voor de optimalisatie van hun omzet als de beste dienstverlening te bieden. Een paar voorbeelden van de vele leidende organisaties binnen de horecawereld die hebben gekozen voor SoftBrands HMS, zijn: Najeti Hotels & Golf, Hotel Royal (New Orleans), Hotel St. Helene (New Orleans), Larkspur Landing (Hillsboro, Ore.) en Melrose Mansion (New Orleans).
Amy Healy, algemeen manager bij Larkspur Landing Hillsboro, zei het volgende: “We hebben de training afgerond en de SoftBrands HMS-applicatie is geïmplementeerd. We zijn zeer tevreden met het SoftBrands-team en de functionaliteiten van het product. Het is innovatief, veelzijdig en makkelijk aan te passen. Bij elk nieuw product verwachten we een aantal verrassingen, maar in dit geval waren dat alleen maar positieve verrassingen, bijvoorbeeld ten aanzien van de capaciteiten van het systeem en hoe het heeft geholpen bij het stroomlijnen van onze business.”
Door een totaal beeld te bieden van de ‘zakelijke prestatie’ en gasten, stelt Softbrands bedrijven in staat om meer informatie te delen en aan de gehele organisatie inzicht te geven, zodat organisaties diensten van uitstekende kwaliteit kunnen bieden aan hun gasten, de opbrengsten omhoog te brengen en klanten steeds terug te laten keren. HMS brengt een grote hoeveelheid aan hotelfuncties bijeen binnen één enkele applicatie en biedt gebruikers daarmee de mogelijkheid om hun zaken goed te beheren, of het nu gaat om gastprofielen en eigen diensten of de beschikbaarheid en prijzen.
De software is op locatie en als SaaS oplossing te verkrijgen en biedt de flexibiliteit om te voldoen aan elke zakelijke behoefte, of het nu om een klein lokaal bed and breakfast gaat of om een enorm vijfsterrenresortketen. Door voor de cloud mogelijkheid te kiezen, kunnen horecaorganisaties geld besparen op kosten voor de IT-infrastructuur. Ze kunnen het systeem bovendien gauw gebruiken, de overhead kosten zijn minder en de ROI (Return On Investment) is sneller.
Stewart Applbaum, algemeen manager van Softbrands, zei: “Onze missie is te doen wat andere leveranciers in deze branche niet kunnen en dat is het aanbieden van een complete oplossing die hotels in staat stelt informatie in te zien op elk gebied van hun business, waar en wanneer ze maar willen. Of het nou personeelsroosters betreft, of het gaat om onderhoud of verkoopcijfers, SoftBrands heeft alle tools in huis om de gasten een persoonlijke ervaring te geven en de efficiëntie van de business te vergroten en zorgt zo voor tevreden klanten en omzet.”