Selecteer een pagina

De wereldwijde markt voor customer relation management software is de eerste helft van 2011 flink gegroeid, namelijk met 13,3% naar een omzet van 92, miljard dollar. Dit is gemeld door onderzoeksbureau IDC in de Worldwide Semiannual CRM Applications Tracker. De CRM markt wordt geleid door Oracle, zij haalde dubbele groeicijfers. Maar ook Salesforce.com staat op een goede plaats, zij staan tweede en zag de omzet met maar liefst 22,6% groeien. Microsoft staat op nummer drie.

De specifieke applicaties zijn in Europa en Noord-Amerika erg in trek. Er wordt ook veel geld geïnvesteerd om het klantcontact te moderniseren. Dit leidt dan weer tot meer vraag naar nieuwe CRM applicaties. Oracle, Salesforce.com en Microsoft, drie grote organisatie die wisten ieder in de eerste helft van 2011 meer dan een miljard dollar omzet te halen, dit allemaal met de verkoop van hun crm-software.

In totaal hebben achttien grote leveranciers meer dan 62% marktaandeel, de andere 38% wordt gedeeld door 170 CM leveranciers.