Selecteer een pagina

Zelfs nu het haar channel partners in India heeft verdriedubbeld is SugerCRM uit de Verenigde Staten in gesprek met het Indiase bedrijf Claris Lifescienses in verband met het aanbieden van Costumer Relationship Management (CRM) software. SugarCRM realiseert deze diensten momenteel al voor fabricatiebedrijf Neptune.

‘Terwijl op een globaal niveau de CRM industrie groet met zo’n zes procent, geldt er in India een percentage van tussen de zestien en achttien procent. Dit in acht genomen hebben we hoop om zowel meer partners als klanten te verwerven, met name OEMs. In Gujarat zijn we momenteel in gesprek met Claris Lifesciences en we zullen op korte termijn een business deal met hun afronden betreffende CRM software oplossingen’,  zo zegt Doug Erickson, vicepresident van de Aziatisch-Pacifische afdeling van SugarCRM.

Van de ongeveer 350 partners die SugarCRM wereldwijd heeft komen er momenteel tien uit India. Het bedrijf heeft aangekondigd het aantal globale partners te verdubbelen, terwijl het aantal samenwerkingsverbanden in India verdriedubbeld moet zien te worden tot 30.

Omdat de CRM industrie in India zo sterk groeit maken sectoren als telecom, technologie, fabricatie en onroerend goed ook een groei door. SugarCRM is dan ook een partnerschap aangegaan met IBM om de partner- en cliëntbasis wereldwijd te vergroten, en ook in India.

Erickson gaf verder nog aan dat de waarde van de globale CRM markt wordt geschat op zeventien miljard dollar in 2011, en er wordt tot 2014 een groei voorspeld tot 21 miljard dollar. Hij baseerde deze cijfers op gegevens van IDC. SugarCRM hoopt van vijftien miljoen gebruikers in 2011 naar 365 miljoen gebruikers in 2014 te gaan.

SugarCRM, dat in 2004 werd opgericht, haalt momenteel 50 procent van haar opbrengsten uit de Verenigde Staten en Canada, 35 procent uit Europa en het Midden-Oosten, en tien procent uit de rest van de wereld, inclusief India.