Selecteer een pagina

Oracle heeft US$1.9 miljard uitgegeven om Taleo te kopen. Zo kan er beter geconcentreerd worden op het talent beheer segment binnen HCM en kunnen er applicaties geboden worden voor werving, werknemer oriëntatie en leren. Het koppelt de software van Taleo met Fusion HCM, die kern menselijke hulpbronnen functies zoals salarisadministraties aanpakt.

De deal met Taleo kwam kort nadat concurrent SAP de concurrent van Taleo, SuccessFactors, voor US$3.4 miljard kocht. De concurrerende belangen zijn recentelijk nog interessanter geworden met de aankondiging van IBM dat deze Kenexa zal kopen. Dat brengt het aantal HR-gerelateerde applicaties op US$ 1.3 miljard.

Software verkopers willen graag een HCM bedrijf opzetten omdat de applicaties potentieel kunnen bereiken en kunnen worden erkend voor alle werknemers in een bedrijf. In tegenstelling tot CRM (klant relatie beheer) software die voornamelijk door verkopers en marketing afdelingen wordt gebruikt.

Partner document van Oracle legt uit hoe zijn software kan worden gepositioneerd als een volledige suite die zowel vele functionele gebieden omvat als verkocht door individuele modules.

Het omvat ook instructies over hoe klanten moeten worden benaderd.

Taleo is nu de leider voor volledige talent suite overeenkomsten en het prijsgeven is consistent met de markt.

Oracle is van plan om strakke korting om te winnen overeenkomsten te gebruiken en zal zowel competitief zijn tegen bedrijven zoals SAP als meer gespecialiseerde HR verkopers.