Zoho kondigde recentelijk aan dat Zoho CRM voor iPad meteen beschikbaar zal zijn. Deze applicatie is een toegewijde applicatie voor iPad voor de op aanvraag klantrelatie beheersoftware van het bedrijf. Zoho kondigde ook haar ondersteuning aan voor de toegang tot aangepaste weergaven die zijn gedefinieerd in het CRM systeem door zowel Zoho CRM voor iPhone als Zoho CRM voor iPad.
Raju Vegesna, evangelist van Zoho, zei in een verklaring: “Zoho CRM is een vlaggenschip product voor ons. Het vertegenwoordigt onze continue inspanningen om de bruikbaarheid en productiviteit voor onze klanten te verbeteren. Aan de mobiele kant, betekent dat dat we gebruikers meer mogelijkheden bieden door onze applicaties beschikbaar te stellen als oorspronkelijke toepassingen die zijn geoptimaliseerd voor zowel de iPhone, iPad en Android apparaten als mobiele web applicaties die vertoond worden in mobiele browsers.”
Met Zoho CRM voor iPhone en iPad kunnen gebruikers nu toegang krijgen tot de aangepaste weergaven die zij in het CRM systeem hebben gedefinieerd. Aangepaste weergaven bieden gebruikers de mogelijkheid om filters te gebruiken en om data te bezichtigen die gebaseerd is op een aantal criteria die helpt bij het verminderen tot de benodigde data set om verdere acties daarop uit te voeren.
Net zoals de iPhone wederpartij, omvat Zoho CRM voor iPad de mogelijkheid om het volgende te doen:
- Toegang hebben tot contacten, accounts, potentiëlen, voorsprongen, taken, evenementen en gesprek logs binnen Zoho CRM;
- Bezichtigen, creëren, aanpassen en wissen van gegevens in alle ondersteunde modules;
- Het betreden van klantinformatie terwijl je offline bent, buiten gebieden waar er netwerk is;
- Het toevoegen of bewerken van offline klantinformatie met alle toevoegingen en modificaties die automatisch met het web zijn gesynchroniseerd zodra er een netwerk connectie beschikbaar is;
- Het uitvoeren van krachtige zoekopdrachten naar benodigde informatie in zowel klant (offline) als server (online) functies;
- Contacten rechtstreeks bellen vanuit de applicatie en daarna worden gesprek logs geregistreerd; en
- Het importeren of exporteren van contacten van of naar het iPhone of iPad adresboek naar CRM.
Zoho CRM voor iPad is meteen beschikbaar. De applicatie kan gratis worden gedownload vanuit de App Winkel, maar gebruikers moeten geabonneerd zijn op het betaalde add-on pakket in de Zoho CRM dienst, om de applicatie te gebruiken. Een gratis, volledige functionerende, 15-dagen uitprobeerversie wordt geboden om de applicatie te testen voordat er geabonneerd moet worden op het add-on pakket.