TRES heeft haar positie als webbureau voor bedrijven uit de woningbranche nog meer verstevigd. De afgelopen maanden heeft TRES verschillende projecten voor diverse bedrijven uit deze branche gerealiseerd. Het betreft hier projecten voor makelaars (o.a. Vendus, Te Keap makelaardij, Woonaccent Makelaars en Garantiemakelaars Nederland) en bouwbedrijven (o.a. Brouwerbouw, BGDD en Jorritsma Bouw). Nu daar onlangs de opdracht voor de ontwikkeling van de website voor Rimag Beheer, de onderneming van Leeuwarder vastgoedondernemer Jan Riedstra, aan toegevoegd is, is de positie van TRES in deze markt nog meer verstevigd.
TRES Makelaardij
De groei in de makelaardij heeft alles te maken met de veranderingen in de makelaardij. Door de digitalisering van het aanbod is de traditionele aankoopopdracht verdwenen. Hierdoor kunnen aanbieders van financiële diensten dit marktsegment overnemen. Makelaars moeten dus de concurrentiestrijd aangaan met aanbieders uit een andere branche. Dit vraagt om aanpassing van het businessmodel dat gepaard gaat met investeringen in automatisering en de wijze van aanbieding. Makelaars worden hierdoor creatiever. Zo heeft Vendus de “Vendus avonden” geëntroduceerd. Op deze avond worden woningen onder leiding van een notaris via openbare verkoop verkocht. De website ondersteunt dit concept. TRES ontwikkelde de website op basis van Actual, het sitemanagement systeem van TRES. Door gebruik te maken van dit systeem kan Vendus zelfstandig de website onderhouden én uitbreiden. “Een must voor deze branche” volgens Geert Jelle de Vries, directeur van Vendus. “Je moet continu inspelen op de behoeft van de markt, een flexibel webplatform is daarbij onontbeerlijk.”
TRES Bouwbedrijven
Voor bouwbedrijven is de website vandaag te dag het visitekaartje richting potentiële klanten. Starters en doorstromers oriënteren zich steeds vaker via internet op elk gewenst moment. Het eerste contact wordt gelegd via het internet. Mede door het feit dat Syntens actief het belang van ICT en internet in de bouwwereld onder de aandacht brengt bij bouwondernemers, wordt er in deze branche veel geënvesteerd. Het noorden loopt daarbij voorop. Voor Pré-Bo-Hûs, projectontwikkelaar voor nieuwbouw-projecten in Noord-Nederland, is de website ook een belangrijk instrument. Vraag en aanbod sluiten vandaag de dag niet meer bijelkaar aan in Noord-Nederland. Omdat veel woningen in de verkoop staan is de noodzaak voor nieuwbouw minder groot. Hierdoor wordt het noodzakelijk om je nog beter te profileren. Pré-Bo-Hûs heeft om deze reden zijn website compleet vernieuwd om duidelijker haar portfolio te kunnen presenteren.
TRES Rimag Beheer
Voor Rimag Beheer gelden andere beweegredenen om de website te vernieuwen. De oude website was geen juist visitekaartje voor de vastgoedonderneming. Bij internationale prospects is Rimag Beheer niet altijd een bekende. Om een goede indruk achter te laten van de rijkelijk gevulde portfolio is een website een uitstekend medium. Potentiële klanten krijgen op deze wijze een goede indruk van de Leeuwarder onderneming. Speerpunt van de website is dan ook de vormgeving en de presentatie van het portfolio waarbij de verschillende disciplines het uitgangspunt vormen. Naar verwachting zal de vernieuwde website eind oktober gelanceerd worden.