Al jaren is het Nederlandse Rode Kruis een gewaardeerde klant van Yourzine. Recentelijk heeft het Nederlandse Rode Kruis de volgende stap genomen in e-mail marketing. Hierbij hebben ze gekozen voor de e-mailmarketing software van Tripolis Solutions. Zowel het Nederlandse Rode Kruis als Tripolis Solutions vinden dit een logische keuze.
De twee partijen vinden het logisch, omdat Tripolis de mogelijkheid biedt om ‘social’ te integreren in de e-mail communicatie. Social groeit en gaat er ook altijd blijven. Daarnaast kan het Nederlandse Rode Kruis een groter draagvlak creëren door het combineren van social en e-mailings. Het CRM van Het Nederlandse Rode Kruis heeft ook baat bij de overstap. Behalve dat berichten nu sneller verstuurd kunnen worden in het geval van een noodhulp-actie, kunnen aan- en afmeldingen beter verwerkt worden. Op die manier behoren foutjes heel snel tot het verleden.
Het samenstellen van een nieuwsbrief kan voor een webredacteur een tijdrovende bezigheid zijn, maar Tripolis verhelpt dit. De userinterface is duidelijk en vanuit een veelvoud aan templates is zowel een intern als extern bericht gauw gemaakt en verstuurd. Uiteraard is eenvoud niet de enige overweging.
“Yourzine is een partij die ons goed ondersteunt. We hebben goede ervaringen op operationeel gebied en we hebben er vertrouwen in dat dit ook op strategisch gebied kan groeien”, aldus Jeroen Beelen, online marketing manager van het Nederlandse Rode Kruis. Kai Zaoui, e-mailmarketeer van Yourzine sluit zich hierbij geheel aan. “We zijn er trots op samen te werken met Het Nederlandse Rode Kruis en gaan met enthousiasme aan de slag de online communicatie naar een nog hoger plan te tillen”