Selecteer een pagina

De invoering van crm-systemen leidt bijna niet tot succes: meer dan tweederde van deze projecten mislukt. In de detailhandel probeert bijvoorbeeld Albert Heijn met zijn Bonuskaart de relatie met zijn klanten te optimaliseren.
Een opdrachtgever wil graag weten welke kosten een externe partij gaat maken voor het doorlopen van een automatiseringstraject. Vaak wordt om een fixed price gevraagd. Is dat wel zo slim? Steeds vaker blijkt de spanning tussen fixed price projecten en het eindresultaat een kritisch knelpunt. Feike Cats en Peter van Haasteren van Maconomy Benelux stellen in dit artikel de belangrijkste knelpunten aan de kaak.

Alle partijen zich bewust zijn van de diverse problematieken. Daarbij speelt het managen van verwachtingen een belangrijke rol. Die verwachtingen moeten voortdurend getoetst en waar nodig bijgesteld worden. Dat kan er toe leiden dat het project verandert en dat ook meer uren ingezet moeten worden. Door hier van twee kanten bewust mee om te gaan en open en eerlijk over te communiceren én vast te leggen, kan een hoop ellende worden bespaard. Alleen dat al zou pure winst zijn!

Lees complete artikel op Computable